Serviceminded Koordinator

Serviceminded Koordinator

Arbetsbeskrivning

Om företaget
EMPLOID söker en administratör till ett konsultuppdrag hos vår kund i Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning inledningsvis sker via EMPLOID, med goda chanser att bli överrekryterad och anställd hos kundföretaget. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se
Om tjänsten
Som koordinator hos vår kund tillhör du ett team som arbetar internationellt med professionell support i samband med företags medarbetares omställning till och från Sverige. Arbetet är systemstyrt och innefattar kundkontakt på engelska och svenska där du kommer att hantera en stor mängd ärenden samtidigt. Du kommer ha ett nära samarbeta med företagets olika avdelningar för att på ett smidigt sätt koordinera och driva arbetet framåt.
I samband med relocation ställs expatriater inför olika utmaningar. Som Koordinator fungerar du därför som kontaktperson och säkerställer att dina klienter får den bästa supporten. Mer konkret innefattar tjänsten:
- Olika typer av relocationärenden
- Kontakt med banker
- Registrera korrekta uppgifter hos myndigheter
- Kontakt med försäkringsbolag
- Kontakt med hyresvärdar
- Kontakt med skolor
Om dig
Vi söker dig som har fallenhet för administration och som trivs i en föränderlig bransch med högt tempo. För att vara aktuell för tjänsten krävs:
- Avslutad gymnasial utbildning
- Något års arbetslivserfarenhet av projektorienterat arbete inom administrativa tjänster
- Vana av att hantera mycket kommunikation via mail och telefon
- Goda kunskaper i Officepaketet samt god IT-vana
- Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
För att vara framgångsrik i rollen är det av stor vikt att du är noggrann och har öga för detaljer. Du måste även kunna kombinera ditt noggranna arbetssätt med effektivitet eftersom ditt arbete är avgörande för hur smidig processen hos berörd myndighet kommer att bli. Du har en positiv inställning till ditt arbete samt förståelse för att ditt arbete påverkar människor på den globala arbetsmarknaden och deras möjlighet att bo och jobba i Sverige.
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Plats: Stockholm, efter introduktion finns möjlighet att jobba hemifrån några dagar i veckan
Arbetstider: 08.30-17.00
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Omställning, Relocation, Administration, Administratör, Koordinator, Projektledare, Service, Göteborg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EMPLOID
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2021
  • Ansök senast: 14 december 2021

Postadress

Jungmansgatan 12
MALMÖ, 21111

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024