OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en arbetsplats som tar väl hand om sina anställda och där du får arbeta i ljusa nyrenoverade lokaler. I samband med att Loomis lanserar Loomis Pay i Sverige, en komplett betalningslösning för företagskunder, behöver de förstärka teamet med två nya kollegor till sitt dedikerade Font Office-team - en möjlighet du inte får missa om du värdesätter en härlig arbetsmiljö, varierade arbetsuppgifter på en kundserviceavdelning och en långsiktig arbetsgivare! Vi söker dig som har hunnit arbeta ett par år i en kundorienterad roll och som tycker att kundkontakter och administrativa arbetsuppgifter på ett kontor lockar.
Loomis Sverige AB är marknadsledande inom kontanthantering i Sverige med bland annat värdetransporter och uppräkningstjänster. Vi finns på 13 orter med 900 medarbetare och omsätter ca 900 MSEK. Loomis Sverige AB ingår i Loomis AB som är ett av världens ledande bolag inom kontanthantering. Loomis AB är ett internationellt företag med huvudkontor i Stockholm och över 400 platskontor i Europa och USA, med en omsättning på ca 17 miljarder SEK och drygt 21 000 medarbetare.
Din nya arbetsplats:
På Loomis huvudkontor i Rotebro arbetar du med cirka 60 kollegor och platskontoret i anslutning har ytterligare 70 kollegor. Pendeltåget stannar precis utanför entrén och pendlingsmöjligheter till både Stockholm och Uppsala med omnejd är mycket goda. I de ljusa nyrenoverade lokalerna råder en trivsam, social och välkomnande atmosfär. Internt finns ett välutrustat gym, trivsamma gemensamma ytor och det anordnas olika “coronasäkra” aktiviteter så som afterwork’s och andra gemensamma tillställningar. På kundserviceavdelningen arbetar 20 kollegor och denna vakans avser en roll i Front Office-teamet som ansvarar för den viktiga kontakten utåt mot Loomis kunder.
Om tjänsten:
Som kundservicemedarbetare i Front Office-teamet hanterar du ärenden från företagskunder främst via telefon- och mejlkontakter men även chatt förekommer. Du kommer att hjälpa kunder med frågor gällande avtal, beställningar, fakturor, felanmälningar, pris- och transportfrågor etc. I och med att Front Office är den första kontakten som de flesta kunder har med Loomis kommer du även att hjälpa till med att koppla samtal vidare inom organisationen. Arbetsuppgifter och ansvarsområden schemaläggs och delas upp så att din arbetsdag blir varierad och omväxlande.
Passande profil:
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom kundservice/callcenter
- Du har god system-/datorvana
- Du trivs i en miljö med högt tempo
- Det är viktigt att du tycker att det är roligt med kundkontakt
- Har en fullständig gymnasieexamen
- Flytande svensk- och engelskkunskaper
- Fördel om du är bekant med Salesforce, IFS eller liknande system
- Loomis arbetar med säkerhet och vi söker ostraffade kollegor utan anmärkningar, i ett senare skede av processen kommer en bakgrundkontroll att göras
Praktisk information:
- Heltidstjänst 8-17, 6 månaders provanställning tillämpas
- 37.5 timmar arbetsvecka och kontorstider helgfria vardagar
- Fast månadslön, internt gym, friskvård & Benify förmånsportal
- Start omgående och placering på huvudkontoret i Rotebro för att få den bästa starten på ditt nya jobb och självklart “coronasäkert”.
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Loomis med The Wofi. Frågor till tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Emil på 0738795858 eller emil@thewofi.se. Vi tillämpar ingen sista ansökningsdag utan kommer att hålla intervjuer löpande. Vi uppmanar dig därför att visa ditt intresse redan idag i och med att tjänsten kan komma att tillsättas omgående!