Serviceminded orderadministratör

Serviceminded orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Är du bra på administration och order, har ett öga för detaljer samt gillar kundservice och att ha många kontaktytor? Då är detta rollen för dig där du vår dela ditt intresse för logistik med ditt intresse för kundservice. Vi söker nu efter någon till ett långsiktigt uppdrag till vår kund inom biotech.

Om tjänsten
Vi letar nu efter en dedikerad, noggrann och serviceinriktad orderadministratör för att styrka det befintliga teamet. I rollen som orderadministratör kommer du ha kontakt med kunder från mer än 35 länder, ansvara för hela processen från att registrera order till att slutligen skicka fakturan. Du kommer alltså ansvara för hela orderkedjan från ”order to cash”. Du kommer också ha en viktig roll i att se till att processen löper på så smidigt som möjligt, skapa goda förutsättningar för framtida order samt ha daglig kontakt med produktionen och sälj teamet.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ha hand om hela orderprocessen: kontakt med kunder, förberedelser av offerter, ta emot och förbereda order samt fakturering av kunder
• Säkerställa servicenivån i form av att order och leveranstider går enligt tidsschema
• Bygga starka relationer med kunder och leverantörer
• Ha hand om intern och extern logistik: förbereda och packa paket för transport, beställning av frakt och efterleverans av paket, ha hand om beställning av produktion och kontorsmaterial
• Samarbeta med produktionen och säljavdelningen för att hjälpa till med koordinering och planering
• Vara delaktig i det kontinuerliga förbättringsarbetet kring process och order och undersöka möjligheterna att effektivisera processerna
• Säkerställa att dokumentation kring processer är uppdaterad


Vem är du?
• Minst avslutad gymnasieutbildning
• Goda IT kunskaper – meriterande med tidigare erfarenhet av SAP eller annat ordhanteringssystem
• Utmärkta kunskaper i engelska
• Ansvarskänsla med öga för detaljer
• En problemlösare med en hög samarbetsförmåga
• Nyfiken, ivrig att lära dig nya saker samt anpassar dig lätt för förändringar



Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Övrig information: Heltid med start omgående i minst 6 månader med möjlighet till överrekrytering för rätt person. Du kommer att tillhöra kontoret i Sundbyberg. Ansökan sker genom annons, vi tar ej emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2021
  • Ansök senast: 22 november 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

23 december 2024

Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024