OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Orderadministratör
Vill du arbeta på en arbetsplats som präglas av arbetsglädje, engagemang liksom hög kundservice och som dessutom är en populär arbetsgivare? Har du kanske tidigare erfarenhet inom en administrativ backofficefunktion och känner dig redo för nästa karriärsteg? Då har Randstad rätt uppdrag för dig! Vi söker nu en orderadministratör till Kinnarps i Nacka, Stockholm för start i februari.
Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid kontorstider, start i februari, vikariat 1 år.
Arbetsbeskrivning:
Här välkomnas du till en trevlig och inspirerande arbetsplats med öppna kontorslandskap. Du kommer arbeta tillsammans med glada, engagerade och drivna arbetskollegor i en internationell miljö. Tjänsten kommer påbörjas med en grundlig introduktion för att du ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i rollen. Kinnarps levererar sina produkter internationellt och fokuserar på att skapa innovativa, hållbara och ergonomiska möbler som möter kundernas behov. Vilket sätter höga krav på god kundservice.
Rollen innebär att i huvudsak arbeta med orderadministration och inköp. Backoffice funktionens främsta uppgift är att hålla en hög servicenivå internt och externt.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Hantera inköpsprocessen, frisläppa inköp, skicka inköpet till leverantör samt kontrollera och bekräfta inköpsorder.
• Hantera leverantörsfakturor kopplade till kundorder liksom hantera ordrar i Configura databasen och E-view.
• Arbeta för att öka effektiviteten och tänka kostnadseffektivt.
• Rollen tillhör Supply Chain och du kommer rapportera till Regional Supply Chain Manager.
Vill du läsa mer om Kinnarps är du välkommen att göra det här;
https://www.kinnarps.se/
Kvalifikationer:
Här behöver du:
• Minst 3 års erfarenhet av en liknande roll där du även arbetat administrativt. Du bör vara van att arbeta med hela kedjan inom backoffice, från ax till limpa.
• Gymnasieexamen.
• Goda färdigheter i Officepaketet liksom något utav de större systemen Movex, SAP, BIP, CAESAR, Configura, Palette, Outlook och E-view.
• God svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person tror vi att du är kommunikativ, trivs i en roll där du får ta ansvar och arbeta serviceinriktat. Du är lösningsorienterad, lugn och ansvarstagande liksom trivs att arbeta i en miljö där det stundtals kan bli högt tempo. Skulle du dessutom beskriva dig som samarbetsvillig och initiativtagande, kommer du bli en uppskattad kollega.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2018-01-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Alexandra Widström | alexandra.widstrom@randstad.se [ mailto:alexandra.widstrom@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström