Serviceminded receptionist 75 %

Arbetsbeskrivning

Nu söker Framtiden dig som tycker det är roligt att hjälpa till med allehanda uppgifter och som vill arbeta 75 %. Om kunden: Vår kund är ett börsnoterat programvarubolag som etablerades 2004 och som idag finns på fem olika orter med huvudkontor i Stockholm. De utvecklar och levererar ECM-produkter (Enterprise Content Management) för att strukturera information i större företag, myndigheter och organisationer. Dessa produkter fungerar som en typ av ärende- och dokumenthanteringssystem som hjälper organisationer att fånga, hantera, distribuera och sätta information i ett sammanhang. Tillväxten har varit stark och de fortsätter att expandera även de kommande åren med stark lönsamhet. I och med att de har många befintliga kunder har de stabila intäkter, samtidigt som de kontinuerligt knyter till sig allt fler kunder. Deras vision är att vara Europas ledande programvarubolag inom ECM. Det är ett entreprenörsdrivet företag med positiv anda, där medarbetarna tar mycket egna initiativ och brinner för det de gör. Gemenskapen är stark och man glädjer sig med varandras framgångar. Arbetsuppgifter och omfattning: Som receptionist är ditt huvudansvar att ta emot besökare till företaget och ge dem ett trevligt välkomnande. Du kommer även att beställa och servera frukost, då företagets anställda äter frukost tillsammans varje dag. Även övriga kontorsuppgifter ingår i arbetet som receptionist, såsom att beställa en del kontorsmaterial, ta emot post, leveranser, beställa bud, beställa passerkort, simkort till telefoner, visitkort, ha kontakt med städfirman samt hålla god ordning och piffa till det på kontoret. Till viss del innebär det att ta emot telefonsamtal, men då de har en outsorcad växel är telefonsamtalen i liten omfattning. Rollen som receptionist innebär att fungera som en allt-i-allo på kontoret och det är viktigt att kunna ta egna initiativ och själv se vad som behöver göras. Omfattningen är 75 %, kl. 08.00-14.00 vardagar. Skallkrav: Du har förmågan att själv se vad som behöver göras, du är serviceminded och tycker om att hjälpa till med diverse uppgifter. Grundläggande datavana är ett krav, så att du kan hantera mail och internet. Meriterande: Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande men inget krav. Personliga egenskaper: Som receptionist är det mycket viktigt att vara glad, trevlig och serviceminded. Du har förmågan att själv se vad som behöver göras och tar initiativ till att lösa eventuella problem. Du tycker om att hålla ordning, pyssla och hålla det fint omkring dig. Arbetstider och anställningsform: Vardagar kl. 08.00-14.00. Du kommer att vara anställd av Framtiden och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag. Kommun: Stockholms stad Tillträde: Omgående Välkommen att söka tjänsten omgående då tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens slut. Ansökan senast: 2009-10-30 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? Kontaktperson:Sara Wennström, personalansvarig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Stockholm
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 26 oktober 2009
  • Ansök senast: 30 oktober 2009

Postadress

Warfvingesväg 31
STOCKHOLM, 11251

Liknande jobb


15 november 2024

Administratör

Administratör

13 november 2024