OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som skadehanteringsrådgivare för skadeärenden kommer du att spela en viktig roll i att sammanföra vår affärsstrategi med kundupplevelsen. Du kommer att se till att kundens anspråk hanteras på ett effektivt och rättvist sätt, och att kunderna får utbetalningarna i tid. Detta kräver god kommunikationsförmåga och förmåga att hantera komplexa situationer på ett professionellt sätt.
Vårt jobb är att se till att kunderna får sina bonusar i tid och på rätt sätt. Vi är en del av Samsung, ett företag som ständigt anpassar sig till förändringar i marknaden. Vi vill göra anspråksprocessen så automatisk som möjligt och jobbar därför på att förbättra våra processer i samarbete med andra team.
Vi samarbetar med våra försäljnings- och affärsavdelningar och våra kunder för att se till att vår affärsstrategi matchar kundernas behov. Vi är en del av Samsungs Business Control-grupp, vars mål är att maximera försäljningen och förbättra vinsten. Vårt team består av 10 personer.
Som skadehanteringsrådgivare är ditt jobb att hantera kundernas reklamationer och betalningar så snabbt och effektivt som möjligt. Du är den viktigaste kontaktpersonen för kunderna och bygger goda relationer med dem.
Här är några av dina huvudsakliga uppgifter:
Kontrollera att reklamationer hanteras rätt för dina konton
Samordna anspråk med kunder genom avstämningsprocesser
Hjälpa försäljningsorganisationen att hantera reklamationer på rätt sätt
Analysera data och skapa rapporter för att hantera reklamationer
Stödja Business Control i budget- och balansprocesser
Följa upp reklamationsresultat och hjälpa till att förbättra verktygen för att hantera reklamationer
Delta i projekt för att förbättra skadedriften hos Samsung och hos kunderna
För att trivas i rollen:
Vi vill gärna arbeta med dig som är analytisk och noggrann, strukturerad, affärsorienterad och har stor kommunikationsförmåga. Du kommer att arbeta med olika system såväl som kuber, därför är goda kunskaper i Excel tillsammans med intresse och förståelse för system och datauppsättningar avgörande för att lyckas i denna roll.
Som person gillar du att ta stort ansvar och ägandeskap i dina processer. Du är öppensinnad och flexibel och trivs både med att samarbeta med andra människor samtidigt som du är bekväm med att arbeta självständigt. Du är lösningsorienterad och ser utmaningar som möjligheter att utveckla dig själv. Vi ser helst att du har arbetslivserfarenhet inom ekonomi/finans/Business Admin/redovisning, med relevant kandidat- eller magisterexamen.
För att vara kvalificerad för den här tjänsten krävs / meriterande för rollen:
Kunskaper i SAP eller liknande affärssystem
Erfarenhet av att arbeta med databaser
Utmärkta kunskaper i engelska och goda kunskaper i svenska eller koreanska är en fördel
Erfarenhet av att arbeta eller studera i en internationell eller multikulturell miljö.
Det här är ett konsultuppdrag på två år med möjlighet till förlängning.
Praktisk information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 8-17 Arbetet sker på plats vid upplärningsperioden, därefter kan visst hybridarbete tillgå
Plats: Kista
Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbrörlig bransch, det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas med att arbeta hos oss måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ och gillar att arbeta i team!
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Samsung med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Linda Gullbrandsson, linda.g@thewofi.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Olsson
Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi
Julia Ronge
0707597666