Serviceminded Skadehanteringsrådgivare till Samsung / Claims Analyst

Serviceminded Skadehanteringsrådgivare till Samsung / Claims Analyst

Arbetsbeskrivning

Som skadehanteringsrådgivare för skadeärenden kommer du att spela en viktig roll i att sammanföra vår affärsstrategi med kundupplevelsen. Du kommer att se till att kundens anspråk hanteras på ett effektivt och rättvist sätt, och att kunderna får utbetalningarna i tid. Detta kräver god kommunikationsförmåga och förmåga att hantera komplexa situationer på ett professionellt sätt.

Vårt jobb är att se till att kunderna får sina bonusar i tid och på rätt sätt. Vi är en del av Samsung, ett företag som ständigt anpassar sig till förändringar i marknaden. Vi vill göra anspråksprocessen så automatisk som möjligt och jobbar därför på att förbättra våra processer i samarbete med andra team.
Vi samarbetar med våra försäljnings- och affärsavdelningar och våra kunder för att se till att vår affärsstrategi matchar kundernas behov. Vi är en del av Samsungs Business Control-grupp, vars mål är att maximera försäljningen och förbättra vinsten. Vårt team består av 10 personer.

Som skadehanteringsrådgivare är ditt jobb att hantera kundernas reklamationer och betalningar så snabbt och effektivt som möjligt. Du är den viktigaste kontaktpersonen för kunderna och bygger goda relationer med dem.

Här är några av dina huvudsakliga uppgifter:

Kontrollera att reklamationer hanteras rätt för dina konton

Samordna anspråk med kunder genom avstämningsprocesser

Hjälpa försäljningsorganisationen att hantera reklamationer på rätt sätt

Analysera data och skapa rapporter för att hantera reklamationer

Stödja Business Control i budget- och balansprocesser

Följa upp reklamationsresultat och hjälpa till att förbättra verktygen för att hantera reklamationer

Delta i projekt för att förbättra skadedriften hos Samsung och hos kunderna

För att trivas i rollen:

Vi vill gärna arbeta med dig som är analytisk och noggrann, strukturerad, affärsorienterad och har stor kommunikationsförmåga. Du kommer att arbeta med olika system såväl som kuber, därför är goda kunskaper i Excel tillsammans med intresse och förståelse för system och datauppsättningar avgörande för att lyckas i denna roll.

Som person gillar du att ta stort ansvar och ägandeskap i dina processer. Du är öppensinnad och flexibel och trivs både med att samarbeta med andra människor samtidigt som du är bekväm med att arbeta självständigt. Du är lösningsorienterad och ser utmaningar som möjligheter att utveckla dig själv. Vi ser helst att du har arbetslivserfarenhet inom ekonomi/finans/Business Admin/redovisning, med relevant kandidat- eller magisterexamen.

För att vara kvalificerad för den här tjänsten krävs / meriterande för rollen:

Kunskaper i SAP eller liknande affärssystem

Erfarenhet av att arbeta med databaser

Utmärkta kunskaper i engelska och goda kunskaper i svenska eller koreanska är en fördel

Erfarenhet av att arbeta eller studera i en internationell eller multikulturell miljö.

Praktisk information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 8-17 Arbetet sker på plats vid upplärningsperioden, därefter kan visst hybridarbete tillgå
Plats: Kista

Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbrörlig bransch, det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas med att arbeta hos oss måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ och gillar att arbeta i team!

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Samsung med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Linda Gullbrandsson, linda.g@thewofi.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Wofi AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2023
  • Ansök senast: 20 oktober 2023

Liknande jobb


KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024