Serviceminded supporttekniker till läkemedelsföretag

Serviceminded supporttekniker till läkemedelsföretag

Arbetsbeskrivning

Till ett uppdrag hos en av Centrics kunder i Malmö söker vi nu en servcieminded supporttekniker som gärna arbetar i en internationell miljö. Dina kollegor kommer från Indien, Belgien, Frankrike och USA så det är viktigt att du trivs med att kommunicera på engelska i ditt dagliga arbete. Företaget är verksamma inom läkemedelsbranschen vilket innebär att dokumentation och noggrannhet är av stor vikt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning via Centric och om båda parter är nöjda går anställningen därefter över till kunden.

Planerad start i början av maj.

Arbetsuppgifter
Du ska ingå i en internationell servicedesk där dina närmsta kollegor på 1st line sitter utspridda i världen och du representrar Sverige från kontoret i Malmö. Du ingår i ett mindre IT-team där du själv hanterar 1st line ärenden men det finns även andra medarbetare på plats med olika ansvarsområden.Tillsammans supportterar ni ca 850 användare.

Arbetsuppgifterna består av att supportera slutanvändarna på företaget med hjälp av ärendehanteringssystem Service Desk + för hantering av tickets enligt incidentprocessen och changeprocessen. Du kommer supportera användare med hjälp av telefon, mail och remoteverktyg samt på plats.

Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du har minst 1 års erfarenhet av att arbeta i en servicedesk och att du har erfarenhet inom följande:
- Klientsupport
- Windows OS
- Hårdvarukompetens kring PC (Dell och tillbehör)
- Microsoft System Center
- Telefoni/smartphone
- Office 365
- Active Directory
- Installation/felsökning av skrivare
- Felsökning av nätverk 
Meriterande erfarenheter
- Franska
- ERP-system
- Läkemedelsföretag
 Som person är du lugn, strukturerad och ansvartagande. Du gillar att interagera med människor och sprida en härlig stämning.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
 
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
OBS! På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta här kommer får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd – ja, då får du skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.

Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
 
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
 
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hanna Ström på telefon 0734-159385 eller hanna.strom@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 10 mars 2020
  • Ansök senast: 10 juni 2020

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024