OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ny stjärna som brinner för kundservice och som målet att varje besök hos oss ska vara ett möte att minnas det vill säga en unik bilupplevelse. Här kommer du ingå i vårt serviceteam, där du fördelar och leder den dagliga planeringen tillsammans med dina kollegor. Vi är ett team så vi tror på närhet till kollegor, chef och organisationen, vi jobbar med löpande feedback och att varje medarbetares bidrag syns och uppmärksammas.
Vi är stolta över vårt arbete och känslan i gruppen så ta chansen och bli en del av vårt härliga team!
Arbetsbeskrivning
Du kommer ha en viktig roll i mötet med våra kunder och leverans av högkvalitativt servicearbete, där du har ett brett ansvar med varierande arbetsuppgifter.
Huvudsakliga ansvarsområden innefattar bl.a:
Självständigt driva egna kundärenden och arbetsorders och tillse att kunderna får bästa möjliga stöd, rådgivning och bemötande genom hela serviceprocessen.
Från initial kontakt med kund och en korrekt behovsanalys till anpassat erbjudande av tjänster och leverans av utfört arbete.
Administrera, boka och planera arbetsorders till verkstaden, samt säkerställa att arbetsorderna är korrekta och kompletta.
Ansvara för vår serviceshop och vårt merförsäljningsarbete.
Hantera administration kring försäkrings-/garantihantering samt prissättning och fakturering.
Vem är du?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet från te.x service eller motorbranschen, och som har god förståelse för service och hur arbetsflödet ser ut i en kundmottagning. I och med de interna och externa kontaktytorna befattningen kräver behöver du behärska svenska flytande i tal och skrift. Vi ser att du har en relevant gymnasial utbildning, god datavana samt B-körkort. Erfarenhet av kundvård och klagomålshantering även inom närliggande branscher är meriterande. Vidare är det också meriterande om du tidigare arbetat i programmen Kobra och/eller Cabas.
Vårt stora fokus finns hos kunderna och på att tillgodose deras behov genom ett professionellt bemötande, vi ordnar allt – alltid med glädje. Vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi ser att du är strukturerad samt att du trivs med varierande arbetsuppgifter och stundtals högt tempo. Vidare ser vi också att du är ansvarsfull med ett problemlösande och flexibelt arbetssätt där du själv planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter.
Viktigt är också att du är samarbetsinriktad med intresse och förmåga att hjälpa dina kollegor.
Hos oss
Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling.
Vi erbjuder:
En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter.
Kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.
Kontinuerlig utveckling i rollen och inom organisationen.
Personalförmåner i form av bl.a. friskvårdsbidrag, personalrabatter etc.
Ansökan
Vi ser fram emot att tillsätta tjänsten omgående, intervjuer kommer därför hållas löpande.
Ansök därför redan idag mail till jonas.lindstrom@toyotasydost.se dock senast den 20240430.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Servicechef Richard Reinholdsson via richard@toyotakalmar.se eller 0480-40 86 04
Varmt välkommen med din ansökan!