ServiceNow Administratör

ServiceNow Administratör

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Vi söker en administratör till vår klient som kommer att arbeta med att driva förändrings- och förvaltningsaktiviteter inom ServiceNow-plattformen.

Rollen innebär att förstå verksamhetens krav, förvalta produkter och applikationer enligt ServiceNow’s ’Best Practices’ och bidra till plattformens utveckling.

Du kommer att samarbeta nära lösningsarkitekten, teammedlemmar för plattformen och processansvariga, samt ha viss dialog med verksamheten gällande supportfrågor.

Arbetet innefattar både förvaltning, såsom att hantera supportärenden och incidenter, samt systemadministrativa uppgifter.

Arbetsuppgifter
- Hantera inkomna ärenden, service requests och incidenter.
- Ansvara för foundation data för plattformen.
- Teknisk konfigurering och förvaltning av införda lösningar tillsammans med process- och applikationsansvariga.
- Utföra problem root cause-analys, dataanalys och föreslå lösningar.
- Skapa och hantera knowledge-artiklar för att stödja användare och team.
- Monitorera plattformens prestanda via ServiceNow-verktyg.
- Analysera data för att identifiera trender och föreslå automatiseringar och förbättringar.
- Koordinera och administrera patchhantering och uppgraderingar.
- Utföra enklare utvecklingsärenden.
- Till viss del agera som Scrum Master för teamet.

Kvalifikationer
- Minst 1 års erfarenhet av förvaltning av ServiceNow-plattformen.
- Certifiering: ServiceNow Foundation (Sys Admin).
- Flytande svenska och engelska kunskaper.

Börkrav:
- Erfarenhet av ITIL-ramverket.
- Kunskap och erfarenhet av ServiceNow’s ’Best Practices’.
- Erfarenhet av infrastruktur, CMDB och Discovery.
- Erfarenhet av BCM-modulen (Business Continuity).
- Erfarenhet som Scrum Master.

Din profil
Du har erfarenhet av SaaS-plattformsarkitektur och traditionell IT-infrastruktur. Du är strukturerad, ansvarstagande och bekväm med att dokumentera på både svenska och engelska. Erfarenhet av att arbeta med ITIL och SAFe är en fördel.

Om du är en problemlösare med god teknisk och social kompetens som söker en utvecklande roll, ser vi fram emot din ansökan!

Villkor
För att öka dina chanser att gå vidare i processen, uppmanar vi dig att uppdatera ditt CV och tydligt lyfta fram hur du uppfyller de specifika kvalifikationerna och kompetenserna för tjänsten. Med hög konkurrens är det viktigt att visa på din relevanta erfarenhet och hur du kan bidra till just det uppdrag vi söker. 

Tjänsten är på heltid. Du blir anställd som konsult hos oss på Q och arbetar på uppdrag hos klient i Stockholm med möjlighet upp till 25% distansarbete. Det finns möjlighet till förläggning på detta uppdrag. Urval av kandidater sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Q i Stockholm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 januari 2025
  • Ansök senast: 3 januari 2025

Liknande jobb


Systemadministratör Socialförvaltningen

Systemadministratör Socialförvaltningen

2 januari 2025

Schema- och Bemanningsexpert

Schema- och Bemanningsexpert

31 december 2024

Utvecklingsledare Utdata

Utvecklingsledare Utdata

30 december 2024

Utvecklingsledare Utdata

Utvecklingsledare Utdata

30 december 2024