OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
EMPLOID söker en kommunikativ och strukturerad noggrann koordinator till ett konsultuppdrag hos vår kund i Göteborg. Företaget har gedigen erfarenhet av international relocation och global mobility services. Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning inledningsvis sker via EMPLOID, med goda chanser att bli överrekryterad och anställd hos kundföretaget. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se.
Om tjänsten
Som koordinator blir du en viktig del av ett Relocation team och säkerställer att kunder och medarbetare får professionell support i samband med flytt till och från Sverige. Du samarbetar med svenska och internationella uppdragsgivare och i din roll fungerar du som kontaktperson för både interna funktioner och medarbetare.
En expatriat ställs inför en mängd utmaningar i samband med sin flytt och professionellt stöd är ofta avgörande för en lyckad vistelse. Som koordinator säkerställer du att dina klienter får den bästa supporten och får hanterat t ex:
Olika typer av ansökningar
Kontakt med banker
Registrera korrekta uppgifter hos myndigheter
Kontakt med försäkringsbolag
Kontakta med hyresvärdar
Kontakta med skolor
Tjänsten är ett 6 månaders konsultuppdrag med start omgående goda chanser till överrekrytering finns.
Om dig
Vi söker dig som har fallenhet för administration och som trivs i en föränderlig bransch. För att vara aktuell för tjänsten krävs:
– Avslutad gymnasial utbildning
– Något års arbetslivserfarenhet av projektorienterat arbete inom administrativa tjänster
– Vana av att hantera mycket kommunikation via mail och telefon
– Goda kunskaper i Officepaketet samt god IT-vana
– Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
För att vara framgångsrik i rollen är det av stor vikt att du är noggrann och har öga för detaljer. Du måste även kunna kombinera ditt noggranna arbetssätt med effektivitet eftersom ditt arbete är avgörande för hur smidig processen hos berörd myndighet kommer att bli. Du har en positiv inställning till ditt arbete samt förståelse för att ditt arbete påverkar människor på den globala arbetsmarknaden och deras möjlighet att bo och jobba i Sverige.
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Plats: Centrala Göteborg, efter introduktion finns möjlighet att jobba hemifrån några dagar i veckan
Arbetstider: 08.30-17.00
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Omställning, Relocation, Administratör, Projektledare, Service, Göteborg