OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för kundservice och trivs i en mångfacetterad och koordinerande roll? Drivs du av att vårda och utveckla både kunder och kollegor? Då kan du vara den vi söker!
Vår kund Huber+Suhner söker nu en sälj- och projektkoordinator som vill ta nästa kliv i karriären. Här får du möjlighet att arbeta i en bred roll där du följer kundernas beställningar från ”ax till limpa”. Du får fina möjligheter till utveckling och stort eget ansvar i en internationell och ansvarsfull tjänst och erbjuds flexibla arbetstider, frihet under ansvar och möjlighet till att arbeta på distans.
Tillträde enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Som sälj- och projektkoordinator kommer du att ge god service och support till Huber+Suhners kunder vid förfrågningar, orderläggning och under hela orderprocessens gång fram till att produkten når kund. Du koordinerar arbetet tillsammans med både interna och externa kontakter för att säkerställa framgångsrika leveranser.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Hantera orderprocess från orderingång till leverans via SAP
• Säkerställa att alla standardofferter, förfrågningar och beställningar behandlas inom 24 timmar från mottagandet
• Följa upp åtgärder från säljorganisationen så som katalog och prover till kund
• Returhantering
• Följa upp offerter
• Arbeta med uppföljning och förbättringsarbete
Du verkar i en internationell miljö och arbetar mot kunder och leverantörer i både Skandinavien och Europa. Du arbetar självständigt i din roll, men en stor del av arbetet är också teambaserat i en miljö med mycket energi och driv.
Vem är du?
För att bli framgångsrik i denna roll tror vi att du har flera års erfarenhet av arbete med orderhantering och säljsupport. Du har arbetat inom försäljning B2B, i industribolag, och har du erfarenhet inom fordonsindustrin är detta meriterande. Du har goda kunskaper inom Office-paketet, i synnerhet Excel, samt CRM-system och erfarenhet från SAP är starkt meriterande. Du kommunicerar obehindrat och affärsmässigt på både svenska och engelska, i tal och skrift.
Dina personliga egenskaper väger tungt och vi sätter stort värde på vilja, drivkraft och motivation. Du har ett proaktivt och kommunikativt förhållningssätt, arbetar målinriktat och strukturerat och gillar att utveckla kunder och affärer. Du trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor där ditt arbete genomsyras av hög servicenivå och affärsmässighet. Vi ser att du är en utpräglad lagspelare med ett hjälpsamt och flexibelt förhållningssätt till både kollegor, kunder och andra du kommer att samverka med. Samtidigt är du trygg och stabil och vågar ta för dig, ta ansvar och delegera där så behövs.
Om verksamheten
We offer our customers around the globe outstanding products and services for their electrical and optical connectivity needs. We focus on the three main markets of industrial, communication and transportation which are addressed with applications from the three technologies radio frequency, fiber optics and low frequency.
HUBER+SUHNER products deliver high performance, quality, reliability and a long service life – even under the toughest of conditions. A global production network, combined with subsidiaries and agencies in over 80 countries, puts HUBER+SUHNER close to its customers.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson