Serviceorienterad och driven sälj- och projektkoordinator till Huber+Suhner

Serviceorienterad och driven sälj- och projektkoordinator till Huber+Suhner

Arbetsbeskrivning

Brinner du för kundservice och trivs i en mångfacetterad och koordinerande roll? Drivs du av att vårda och utveckla både kunder och kollegor? Då kan du vara den vi söker!

Vår kund Huber+Suhner söker nu en sälj- och projektkoordinator som vill ta nästa kliv i karriären. Här får du möjlighet att arbeta i en bred roll där du följer kundernas beställningar från ”ax till limpa”. Du får fina möjligheter till utveckling och stort eget ansvar i en internationell och ansvarsfull tjänst med flexibla arbetstider och möjlighet till att arbeta på distans.

Tillträde enligt överenskommelse.
Varmt välkommen med din ansökan!


Om tjänsten
Som sälj- och projektkoordinator kommer du att ge god service och support till Huber+Suhners kunder vid förfrågningar, orderläggning och under hela orderprocessens gång fram till att produkten når kund. Du koordinerar arbetet tillsammans med både interna och externa kontakter för att säkerställa framgångsrika leveranser.
Arbetsuppgifter i huvudsak
• hantera orderprocess från orderingång till leverans via SAP
• säkerställa att alla standardofferter, förfrågningar och beställningar behandlas inom 24 timmar från mottagandet
• följa upp åtgärder från säljorganisationen så som prover till kund
• säkerställa att kundprislistor och kundprognoser laddas upp korrekt i SAP
• hantera returer
• följa upp offerter
• arbeta med uppföljning och förbättringsarbete.
Du verkar i en internationell miljö och arbetar mot kunder och leverantörer i både Skandinavien och Europa. Du arbetar självständigt i din roll, men en stor del av arbetet är också teambaserat i en miljö med mycket energi och driv.


Vem är du?
För att bli framgångsrik i denna roll tror vi att du har flera års erfarenhet av arbete med orderhantering och säljsupport. Du har arbetat inom försäljning B2B, i industribolag, och har du erfarenhet inom fordonsindustrin är detta meriterande. Du har goda kunskaper inom Office-paketet, i synnerhet Excel, samt CRM-system och erfarenhet från SAP är starkt meriterande. Du kommunicerar obehindrat och affärsmässigt på både svenska och engelska, i tal och skrift och har du språkkunskaper i tyska är detta också meriterande.

Dina personliga egenskaper väger tungt och vi sätter stort värde på vilja, drivkraft och motivation. Du har ett proaktivt och kommunikativt förhållningssätt, arbetar målinriktat och strukturerat och gillar att utveckla kunder och affärer. Du trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor där ditt arbete genomsyras av hög servicenivå och affärsmässighet. Vi ser att du är en utpräglad lagspelare med ett hjälpsamt och flexibelt förhållningssätt till både kollegor, kunder och andra du kommer att samverka med. Samtidigt är du trygg och stabil och vågar ta för dig, ta ansvar och delegera där så behövs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2022
  • Ansök senast: 26 oktober 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024