OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten och dina ansvarsområden
Våra kunder ringer eller skickar mail till dig och dina teamkamrater för förfrågningar om underhåll, installation och reparationer.
Som serviceplanerare är du länken mellan våra kunder och servicetekniker. Du har mycket kontakt med kunder för att klargöra deras exakta behov. Därefter behandlar du beställningarna i systemet så att de automatiskt skickas till teknikerna. Du kontrollerar också om arbetet har slutförts och ger rätt information till dina kollegor inom serviceadministration. Du samarbetar regelbundet med servicechef och team ledare för service, för att kunna planera och prioritera de olika service– och installationsuppdragen. En viktig aspekt är att vi arbetar med ett helt nytt planeringssystem, Salesforce.
Dina arbetsuppgifter:
💻Hantera inkommande serviceärenden från kunder via telefon och mail
👨🔧Planera och boka service– och installationsuppdrag till de olika serviceteknikerna via Salesforce
✔️Uppföljning: bevaka och följa upp utförd service hos kund
💡Bevaka både långsiktiga och kortsiktiga serviceärenden
Vad behöver du för att lyckas
Saker är dynamiska i vår avdelning på Schedule & Dispatch, så det är viktigt att du har en flexibel inställning. Det kan till exempel hända att en stor kund inom tillverkning ringer klockan 16 och meddelar att ett vägningssystem inte längre fungerar, vilket gör att hela deras produktionen stannat. Du ansvarar för att hitta bästa möjliga lösning, för den kunden samtidigt som att ingen annan känner att de får sämre service. Det vi också uppskattar är när du kommer med idéer och tar initiativ för att förbättra våra processer. Du är även duktigt på att kommunicera via mail och telefon.
Vi ser gärna att du arbetat med planering av service – och installationsuppdrag. Vårt koncernspråk är engelska så vi förutsätter att du behärskar det. Förstår du norska eller danska är även det meriterande. Detsamma gäller om du har erfarenhet av Salesforce.
Vårt erbjudande till dig
Hos oss får du en spännande och utvecklande arbetsplats inom ramen för ett globalt bolag med trevliga kollegor. Som anställd på METTLER TOLEDO tar du del av bra förmåner som bland annat:
✍️Kollektivavtal
🏋️♀️Friskvårdsbidrag
🍕Edenred lunchförmån
🌡Hälsoundersökning.
Hemma eller på kontoret? Vi erbjuder en hybrid arbetsplats efter överenskommelse med närmaste chef. Vi sitter på Virkesvägen 10 i Hammarby Sjöstad.
Omfattning: 37,5 timmars arbetsvecka (7:30/08:00 – 16:30 telefontider)
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månader provanställning
Läge: Hammarby Sjöstad, Stockholm
Start: Enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan så snart så möjligt då vi jobbar löpande med urval och intervjuer! 😀
Likabehandling
We promote equal opportunity worldwide and value diversity in our teams in terms of business background, area of expertise, gender and ethnicity.