OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du om att planera och organisera? Trivs du i en arbetsmijö med varierade arbetsuppgifter och många kontaktytor? Har du tidigare erfarenhet av koordinerade roller? Då kan du vara vår nästa…
Serviceplanerare
SKF arbetar såväl globalt som lokalt för att förenkla och säkerställa lång och hållbar drift i allt som snurrar, för att på så vis bidra till en hållbar produktion och industri.
Du kommer ingå i ett nordiskt team där serviceplanerare är ansvariga att säkerställa att våra externa servicejobb hanteras administrativt.
Ditt dagliga arbete
I din roll som serviceplanerare jobbar du i en central roll på Service och Solution där du kommer att vara navet mellan kunder, säljare, serviceleverans och underleverantörer. Du hanterar inkommande serviceärenden från våra kunder och arbetar tätt ihop med teknikerteamet i att fördela och planera arbetet. Du har huvudansvaret för orderhantering, inköp, fakturering och uppföljning.
Vårt erbjudande består av lagerrelaterade servicetjänster. Jobben som du planerar kan vara både större och mindre (ca 15 TSEK – 5 MSEK). I rollen som serviceplanerare stöttar man i hela processen från offert till fakturering. Genom att aktivt kommunicera och planera med kunderna och berörda funktioner arbetar du för effektiv, professionell och kvalitativ leverans till våra kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Säkerställa hög kvalitet till kund när det gäller planering av material och resurser, administration och leverans av verksamhetens serviceerbjudande
Orderhantering av kundordrar/arbetsordrar/avtal
Återrapportering, uppföljning och fakturering mot kund
Hantera underleverantörer och inköp
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen tror vi att du har:
Teknisk och/eller administrativ utbildning på lägst gymnasienivå
Du har goda datorkunskaper och god systemförståelse inom Office-paketet. Erfarenhet av att ha jobbat i ett större affärssystem som SAP, Movex, IFS etc
Du är bekväm att kommunicera på svenska och engelska väl, i såväl tal som skrift
Erfarenhet av seerviceinriktade och koordinerande roller är meriterande
Erfarenhet av orderhantering och inköp i en serviceorganisation eller från tillverkande industri är meriterande
Du kommer trivas i rollen om du…
Har god förmåga att planera ditt och andras arbeten och trivs med att vara i händelserna centrum
Gillar mixen av att arbeta i team och självständigt
Tar egna initiativ och har en positiv inställning till utmaningar
Kan hantera stressade situationer effektivt och stabilt
Är kommunikativ i ditt arbetsätt och duktig på att bygga tillitsfulla relationer
Du är serviceinriktad och har alltid ett högt kundfokus
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och förmågan att trivas i en roll med många kontaktytor.
Vi erbjuder
Ett roligt och utmanande jobb med varierande arbetsuppgifter i en tillvaro under förändring med stora möjligheter att påverka den miljö du verkar i.
Du kommer ha en central roll i ett bolag som satsar på serviceaffären och där planering av resurser och optimering av leveransen står högst på agendan. Du får en djup kunskap om serviceaffären, dess komplexitet och möjligheter. På vår arbetsplats samarbetar vi och utvecklas tillsammans.
Allmän information
Tjänsten har placering i Kiruna och du kommer rapportera till chefen för serviceplanering.
För frågor gällande rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Josefin Nelson, Recruitment Expert EMEA, på josefin.nelson@skf.com.
Är du intresserad och motsvarar profilen?
Välkommen att skicka in din ansökan, så snart som möjligt och senast 2024-09-08. Vi kommer att hantera ansökningar löpande under processen.
Vänligen notera att vi tyvärr inte kan ta emot ansökningar via e-post.