OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DeLaval marknadsför utrustning och tillbehör för lantbrukets djurstallar.Våra kunder är lantbrukare över hela världen.DeLaval är ett modernt och dynamiskt företag som utvecklar högteknologiska lösningar för mjölkproduktion.Vår övertygelse att långsiktig affärsmässighet bara kan uppnås med respekt för människor, djur och natur har gjort oss till världsledande inom mjölkningssystem.Vi har lång erfarenhet av nyskapande uppfinningar och avsätter stora resurser för att behålla vårt tekniska försprång på 2000-talet.Välkommen till oss på www.delaval.se.Huvuddelen av marknadsbolagets personal i Sverige arbetar på fältet och är bosatta över hela landet i nära kontakt med kunderna. DeLaval Sales AB i Tumba söker Serviceplanerare till vår Lokala Sälj Organisation i Sverige Fältpersonalen inom Kanal Service består av 120 servicetekniker, 5 försäljningschefer och 6 medarbetare inom teknisk support.Tillsammans har de ansvaret för abonnemangservice ABS, VMS-service, Trygghetsservice, akut service, beredskap för VMS och större mjölkningsanläggningar samt teknisk support.Vi utökar nu kanalen med en ny central funktion - serviceplanerare som ska vara spindeln i nätet vad gäller inplanering och uppföljning av förebyggande service. Arbetsuppgifter: .Stöd till servicetekniker och försäljningschefer med mål att alla ABS blir utförda i rätt tid och att vi utnyttjar marknaden att göra ABS hos våra DeLaval kunder fullt ut .Ge support till fältorganisationen vad gäller Siebel servicemodul och ansvara för att ABS registret i Siebel är aktuellt .Följa upp statistik över genomförd ABS service, framflyttad service och utvecklingen av antalet ABS .Vid behov inplanera ABS och VMS service per serviceområde i Siebelkalendern .Svara på kundfrågor kring ABS och genomföra kundenkäter kring ABS .Uppdatera serviceområdeslistorna och ha en kontinuerlig dialog med försäljningscheferna kring tillfälliga eller permanenta omfördelningar av ABS beroende på arbetsbelastning, sjukskrivningar, föräldraledigheter etc .Samverka med montageplaneraren för att optimera resurserna för anläggningsmontage och service .Tillsammans med produktansvarig för service på Sales Company medverka vid förändringar av produkten service samt hjälpmedel och rutiner kring ABS .Marknadsföra ABS och verka för att fler mjölkproducenter ansluter sig I ditt arbete har du omfattande kontakter med våra servicetekniker och försäljningschefer samt våra servicekunder.Den medarbetare vi söker ska ha ett genuint intresse för vår bransch och mjölkproduktion i synnerhet.Du ska vara utåtriktad och ha lätt för att skapa god kontakt även per telefon.Du är mycket väl insatt i datavärlden och dess möjligheter.Du måste vara strukturerad, ha god organisationsförmåga och vara mål- och resultatinriktad.Kunskaper kring SAP, Siebel och vår serviceverksamhet är extra meriterande Märk din ansökan " Serviceplanerare, LSO"