Serviceplanerare

Arbetsbeskrivning

Liko är en världsledande leverantör av personlyftar och tillbehör.Till vårt Liko Lyftcenter i Stockholm söker vi nu en Serviceplanerare som ska planera och samordna serviceverksamheten inom området där vi har åtta servicetekniker. Liko har ett rikstäckande nät av Liko Lyftcenter och vårt huvudkontor ligger i Alvik utanför Luleå.Som Serviceplanerare för Liko Lyftcenter i Stockholm är du en länk mellan Servicechefen i Luleå och serviceteknikerna i Stockholmsområdet.Rollen som Serviceplanerare består av flera uppdrag.Framförallt kommer du att kort- och långsiktigt planera serviceteknikernas dagliga verksamhet.Du kommer också att ha mycket kontakt med våra kunder gällande mottagande av serviceärenden och bokning av besiktningar för våra produkter ute hos kund.Det innebär till exempel skapande, fördelning och avrapportering av serviceordrar.Du kommer också att ansvara för vårt lokala lager, hålla samordnings- och planeringsmöten med Serviceteknikerna, medverka vid kundbesök och bidra till utveckling av verksamheten.Likos produkter klassas som medicinteknisk utrustning och används inom vården för att lyfta och förflytta rörelsehindrade personer.Vår verksamhet påverkas därför av det Medicintekniska direktivet, och vi är certifierade enligt ISO 13485, 9001 och 14001 vilket påverkar hur vårt arbete styrs och utförs.Erfarenhet av standarder, medicinteknik eller sjukvården är därför meriterande.Serviceteknikerna installerar taklyftssystem och servar de flesta produkterna inom Likos sortiment.Oavsett tidigare erfarenhet kommer du att genomgå en intern produktutbildning samt service- och installationsutbildning.Liko präglas av ett stort fokus på säkerhet.Vi förväntar oss därför att du har ett högt säkerhetstänkande. I rollen krävs det att du har god planeringsförmåga, flexibilitet, förmåga att hantera många ärenden samtidigt och kan fatta snabba beslut.Som samordnare för serviceteknikerna är det viktigt att du har en förmåga att entusiasmera och motivera din omgivning.Då rollen innebär många interna och externa kontakter är det viktigt att du har goda kommunikativa egenskaper, såväl muntligt som skriftligt.Självklart är du också serviceinriktad och vill lösa våra kunders problem på bästa sätt samtidigt som du är affärsmässig.Liko är ett värderingsstyrt företag, det är viktigt för oss att vi har samma uppfattning kring samarbete, ansvar, etik och inte minst motivation och servicevilja.Du har en teknisk grundutbildning, minst på gymnasienivå och ett stort tekniskt intresse.Det är en fördel om du har ledarerfarenhet eller ledarutbildning och god datavana.Din skriftliga ansökan vill vi ha senast 24 november. Om Liko: Liko är ett världsledande medicintekniskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför personlyftar, lyftselar och andra tillbehör.Våra produkter används för att lyfta och förflytta rörelsehindrade personer vid äldreboenden, specialskolor, sjukhus och i hem över hela världen.Liko ingår i den världsledande medicinteknikkoncernen Hill-Rom som finns i närmare 80 länder och har 6800 medarbetare.Vid vårt huvudkontor i Alvik utanför Luleå, som är ett globalt center för kunskap om säkra lyft, är vi fler än 130 medarbetare.Läs mer på www.liko.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Service Manager Per Axelsson
070-5782011
Personalchef Jonas Jones
0920-474715

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Liko AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 5 november 2008
  • Ansök senast: 24 november 2008

Besöksadress

Nedre Vägen 100
None

Postadress

None
LULEÅ, 97592

Liknande jobb


4 december 2024

4 december 2024

4 december 2024

4 december 2024