Serviceplanerare sökes till Mettler Toledo

Serviceplanerare sökes till Mettler Toledo

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Välkommen till Mettler Toledo – en världsledande aktör inom vetenskaplig och industriell precisionsvägning och mätteknik. Vi söker nu en Serviceplanerare som vill vara en nyckelspelare i vårt framgångsrika team inom underhåll och planering. I denna position kommer du att spela en avgörande roll i att hantera och optimera underhålls- och planeringsflöden samt säkerställa högkvalitativ kundservice.

Arbetsområde och Ansvar

I din roll som Serviceplanerare kommer du att:

- Hantera inkommande serviceärenden och fördela dem till rätt tekniker.
- Vara en länk mellan våra kunder och vårt teknikerteam, säkerställa att kundernas behov möts.
- Upprätthålla högkvalitativ kundservice genom att hantera ärenden professionellt och effektivt.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med start omgående och pågår inledingsvis i 6 månader. För rätt person finns det goda möjligheter till förlängning alt. en permanent tjänst hos Mettler Toledo

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att använda Outlook och Teams och har tidigare arbetat med bokningssystem. Om du har kunskap om Salesforce ser vi det som meriterande. Det är också en fördel om du kan tala danska, men det är inget krav. Viktiga personliga egenskaper inkluderar förmågan att arbeta effektivt i en stressig miljö och att vara flexibel. Vi tror att du kommer trivas extra bra i denna tjänst om du tidigare arbetat som samordnare, bemmaningskoordinator eller liknande. 

Krav och Meriter

För att vara framgångsrik i denna roll, bör du ha:

- Erfarenhet av att hantera och optimera planering och underhållsflöden.
- Fördelaktigt om du har arbetat inom större bolag, då du kommer att vara en viktig del i vår arbetsprocess.
- Erfarenhet av att arbeta på nordisk nivå och hantera ärenden inom nordiska länder.
- Förmåga att hantera ärenden från grannländerna med fokus på Sverige.

*extra meriterande med tidigare erfarenhet av Salesforce

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och förmågan att hantera arbetsuppgifterna i en global miljö.

Kontaktuppgifter
Har du frågor gällande registrering vänligen kontakta info@adecco.se
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via jesper.jenefjard@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Service Coordinator, Underhåll, Planering, Planering och Underhåll, Koordinator, Administrativ, Nordiska länder, Salesforce, Supply Chain, Spedition, Danska, Adecco, YH-utbildning, Tekniker, Kunder, Kundservice, Teknisk support, Arbetsprocesser, Kommunikation, Engelska, Flexibilitet, Systemkunskaper, Bokningssystem, Outlook, Teams.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 mars 2024
  • Ansök senast: 2 april 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024