OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du tekniskt lagd och vill arbeta i en koordinerande roll med varierande arbetsuppgifter? Har du erfarenhet från industrin och vill arbeta i en ansvarstagande roll som serviceplanerare? Vår kund söker nu dig som är teknikintresserad, driven och kommunikativ till deras team i Stora Höga. Välkommen in med din ansökan!
OM TJÄNSTEN:
Friday söker för vår kunds räkning en serviceplanerare som kommer utgå från deras verkstad i Stora Höga. Kundföretaget är en servicepartner med stor teknisk kompetens inom industrin. Som serviceplanerare kommer du tillhöra serviceteamet, ett team om runt 10 tekniker, där du kommer ha en central roll av kundens verkstäder för att bereda och planera arbetet till serviceteknikerna. Vidare kommer du ansvara för det dagliga arbetet tillsammans med din närmsta chef gällande kvalite, arbetsmiljö och planering av inkommande arbetsuppdrag. En stor del av rollen kommer innebära daglig dialog med både interna och externa kontakter till bolaget. Som serviceplanerare erbjuds du ett ansvarsfullt och varierat arbete!
Exempel på arbetsuppgifter:
Arbetsorderhantering.
Bereda och planera inkommande arbetsuppdrag.
Planering och resursbokning av servicetekniker.
VI SÖKER DIG SOM:
Har erfarenhet inom service och reparationer av mekanisk utrustning.
Har erfarenhet av att ha arbetat i en administrativ och koordinerande roll.
Har erfarenhet av externa kund och leverantörskontakter.
Behärskar engelska och svenska flytande, då båda språken kommuniceras internt och externt.
Det är meriterande om du har goda datorkunskaper och har erfarenhet av att arbeta med affärssystem, med fördel Pyramid. En teknisk utbildning är inget krav, för att lyckas i rollen som serviceplanerare tror vi att du som söker har arbetserfarenhet inom service och reparationer av mekanisk utrustning exempelvis av pumpar, motorer, transportskruvar, kompensatorer etc. Vidare kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen tror vi att du som person har en stark kommunikations- och problemlösningsförmåga, är driven och har förmågan att driva och planera det dagliga arbetet självständigt med stöttning av resterande team.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från kund och vår sida är att du efter 6-12 månader blir direktanställd hos kunden.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Placering: Stora Höga
Rekryteringsansvarig: Elin Samuelsson
Lön: Fast månadslön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?