OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DAB har ett omfattande servicenät över hela landet med servicetekniker, indelade i tre geografiska områden, Syd, Väst och Mellan/Norr. Snabb och personlig service är en viktig del i vår framgång.
Nu söker vi en Serviceplanerare för området västra/södra Sverige. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Malmö.
I huvudsak kommer du att hantera servicebokningar via telefon från våra kunder som består av tandvårdskliniker i västra och södra Sverige. Du koordinerar och planerar serviceteknikernas besök ute på klinikerna, men du kommer också att arbeta administrativt med t.ex. fakturering vid månadsslut.
OM DIG:
För att lyckas och trivas i rollen måste du vara en lösningsorienterad och serviceinriktad person som och har förmågan att ansvara för många arbetsuppgifter parallellt. Då du ständigt kommer att bli ombedd att lösa utmaningar är det bra om du är stresstålig och ser dig själv som kommunikativ med en god social kompetens.
Arbetsuppgifterna består bl.a. av:
Planera samt boka in installationer och servicebesök hos våra kunder.
Skapa ärenden och rapporter i vår serviceportal.
Ta emot samtal och mail kring förfrågningar av reservdelar samt andra servicerelaterade frågor.
Support till kunder via telefon/mail.
Koordinera och boka transporter.
Reklamation och returhantering.
Vara behjälplig vid kundbesök på kontoret och se till att showrummet är i ordning och ser respektabelt ut.
Hjälpa till att hålla ordning i verkstaden och lagerytor.
Meddela tekniker när reservdelar anländer till kontoret.
Vara uppe på Göteborgskontoret minst 1 gång per månad, se till att faktureringen fungerar för Malmö och Göteborgsteknikerna.
Fakturering av SERMÖ:s fakturafrågor och behjälplig för SEUV.
Sammarbete med serviceplaneringen i Upplands-Väsby.
Vid jobb hemifrån ska det beviljas av närmaste chef.
Vi söker dig som:
Är flexibel och lösningsorienterad.
Du tar eget ansvar och är bekväm i att fatta egna beslut.
Du är van att arbeta både självständigt men även tillsammans med andra.
Då arbetet innebär mycket direktkontakt med kunder är det viktigt med en god kommunikationsförmåga.
Kvalifikationer och erfarenhet:
Minst gymnasial utbildning.
Gärna erfarenhet från kundtjänst eller service inom teknik.
Goda kunskaper i Officesystemet samt lätt att lära nya system.
Behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Det är meriterande om du är utbildad Tandsköterska.
Om anställningen:
Tjänsten är på heltid, med 6 månaders provanställning
Tillträde enl. ök
Månadslön enl. ök
Skicka in din CV och ett personligt brev till Anders Morell, Service och valideringschef: anders.morell@dabdental.se