OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serviceprojektledare inom Fastighetsautomation till Siemens
Visste du att en genomsnittlig svensk spenderar 90 % av sin tid inomhus - på arbetet, i skolan, bilen, hemmet? Är det då inte viktigt att rummet du sitter i har behaglig temperatur? Att du ska känna dig trygg och att endast behöriga ska komma in? Att brandlarmet fungerar om olyckan skulle vara framme? Men också att den byggnaden du befinner dig i gör så lite avtryck på miljön som möjligt.
Detta är något vårt team jobbar med dagligen, att göra fastigheter och vår jord mer hållbar genom Siemens innovativa systemlösningar och tjänster. Med placering i någon av innovationernas städer Västerås eller Eskilstuna med omnejd kommer du se till att fortsätta den succéresa som pågått under lång, lång tid.
#creatingperfectplaces är vår vision och den omfamnar hela vårt samhälle och vår gemensamma miljö. Välkommen till Siemens Smart Infrastructure!
Utmaningen
Serviceprojektledaren är en sann lagkamrat och relationsbyggare vars insats innebär att hjälpa befintliga Siemenskunder att förfina och effektivisera nyttjandet av sina fastigheter och bestånd. Genom en nära kundrelation och stenkoll på kunders behov och förväntan säkerställer medarbetaren den bästa möjliga kundupplevelsen med Siemens. I rollen bidrar du starkt till intern lönsamhet och tillväxt genom att säkerställa att utförande sker på ett så effektivt sätt som möjligt med bästa möjliga kvalité och samarbete genom hela processen.
Vi kan erbjuda en palett med allt från toppmoderna sjukhus, till datacenter och högteknologiska tillverkningsanläggningar. Tätt tillsammans med dina kompetenta kollegor inom gruppen skapar ni system med produkter i världsklass med ett tydligt mål i sikte, – En bättre och mer hållbar framtid.
Rollen innebär att du kommer att ansvara för samordning och styrning av samtliga aktiviteter i projektet. Leda, fördela, genomföra och följa upp är naturligt för dig precis som att värna om våra kunders respektive intressen.
Du kommer att vara den drivande faktorn i vår resa in i framtiden och den digitala eran, där våra uppdrag utförs genom en kombination av maskin och människa. Bakom dig har du världens bästa och mest hållbara teknikbolag med digitalisering i första rummet. Du kommer att få möjligheten att representera ett bolag som lever och andas efter ”Responsible, excellent och innovative”.
Vi kommer kunna erbjuda dig som medarbetare en unik möjlighet att vidareutveckla dig inom teknik och ledarskap. Du kommer få arbeta hos ett företag som står för den högsta etik och moral och som sätter medarbetarens hälsa och välmående i centrum – alltid!
I rollen kommer du främst att ansvara för att:
• Säkerställa serviceprojektprocessen avseende utförande från beställning till avslut
• Säkerställa serviceleverans enligt kontraktsåtagande för de kunder man ansvarar för
• Teknisk och administrativ behandling med hänsyn till projektets omfattning, kostnads- och tidsram
• Föra en kontinuerlig dialog och skapa goda relationer med kunder
• Leda och stödja projekten och samordna samarbetspartners i projektet
• Säkra att projektens budget och ekonomiska plan efterföljs
• Ansvara för att se över, köpa in och förhandla med befintliga och nya leverantörer
Vem är du?
Du har jobbat tillräckligt länge för att ha en god teknisk förståelse inom automation, fastighetsteknik eller liknande. Du är trygg i rollen som ledare och räds inte för att ta fullt ansvar för dina projekt. Som person drivs du av att utveckla, förbättra och är bekväm med att förändra. Du sporras av motgångar, du kallar det ”utmaning” och tar lärdom av det för att utvecklas. Du förstår att samarbete är nyckeln till framgång oavsett om det är mellan dig och kund eller dig och dina kollegor.
Förhandling sporrar dig, resultatet motiverar dig och du inser att samarbete med dina kollegor är nyckeln till att ditt uppdrag ska bli framgångsrikt. Vi tror även att du faktiskt är rätt så vass på resultatansvar, entreprenadjuridik och merförsäljning (på ett värdebaserat sätt för högsta möjliga kundnöjdhet). Du gasar när det behövs men du har också förmågan att stänga av jobbet när du inte jobbar för att återhämta dig och njuta av livets andra delar, balans i livet helt enkelt.
Bil det kör du med ett giltigt körkort och engelskan den sitter där den ska då det är vårt koncernspråk.
Följ med på vår fortsatta resa in i framtiden! #CreatingPerfectPlaces
https://www.youtube.com/watch?v=acCmL7gIIpM
Om Siemens
Tillsammans är vi ca 350 000 nyfikna och kompetenta personer i världen som jobbar med att utveckla framtiden. Du kan vara en av dem. Se mer på Siemens.se
Hur ansöker jag?
Tveka inte söka tjänsten idag via siemens.se/jobb id no 232281 dock senast den 7 februari. För frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Mikael Angestav på tel: 016-15 59 16, mikael.angestav@siemens.com eller för frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Lisa Lundeberg på tel: 070-728 13 72, lisa.lundeberg@siemens.com.
Vi ser fram emot din ansökan!
För kontakt med facklig representant maila Facket.se@siemens.com.
I denna rekrytering undanber vi oss alla samtal rörande annonsering och rekryteringsstöd.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avature