Servicerådgivare

Servicerådgivare

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att möta kunder och ge dem bästa tänkbara service? Då är det kanske dig vi söker! Just nu söker vi en servicerådgivare till Bilia Toyota i Södertälje. Bilias vision är att bli branschens bästa servicebolag och vi vill att du är med på den resan. Bilia har ett stort fokus på att öka jämställdheten inom koncernen och är därför är vi väldigt positiva till kvinnliga sökande. Vi erbjuder dig en spännande och social arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter.
På Bilia arbetar vi enligt värdeorden; engagemang, kompetens, respektoch att vara äktaoch som blivande medarbetare är det därför av största vikt att du kan identifiera dig med dessa. För oss är det viktigt med en inkluderande kultur där alla är välkomna och där vi med glädje och värme tillsammans tar hand om våra kunder och tillgodoser deras behov och önskemål utifrån våra olika roller. Inte minst är det även viktigt att vi lyfter varandra och har kul tillsammans på jobbet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter      
Som servicerådgivare arbetar du i frontdesk vilket innebär personlig kontakt med kunder, såväl vid disk som via telefon och e-post. Du tar emot våra kunder och rådgör med dem gällande service och reparation, samt bokar in deras beställningar på verkstaden. I arbetsuppgifterna ingår mottagande och utlämnande av bilar, dagplanering för tekniker, att ta betalt efter utfört arbete samt försäljning av bildelar över disk och att hjälpa kunder med hyrbilar.      
Kompetenskrav     
Du är van att arbeta med kunden i fokus och vi ser gärna att du har arbetat i butik eller med något annat serviceyrke tidigare. Du har goda datorkunskaper och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Kunskaper i affärssystemet Kobra liksom erfarenhet av arbete i bilbranschen kan vara en fördel. Har du fordonsteknisk bakgrund och söker en ny utmaning, ska du inte tveka att söka. B-körkort är ett krav.     
Personliga egenskaper   
Din personlighet och din inställning är det vi lägger störst vikt vid. Vi vill att du har ett genuint intresse för kunden och en naturlig fallenhet för att kommunicera på ett positivt och professionellt sätt. Du är serviceinriktad och trivs med att ha kundens behov som en självklar utgångspunkt i ditt arbete. Vidare är du flexibel och finner dig väl tillrätta med ett högt tempo och varierande arbetsuppgifter. Att hålla en hög kvalité är viktigt för dig och du har ett strukturerat arbetssätt, är ordningsam och tilltalas av att arbeta för långsiktiga kundrelationer. Du är van att arbeta självständigt och tvekar aldrig att ge det där lilla extra. Självklart bidrar du till en trivsam laganda och en väl fungerande arbetsplats.       
Anställningsform, omfattning, placeringsort  
Anställningen är tillsvidare och på heltid i Södertälje. Vid frågor vänligen kontakta rekryterande chef. Urvalsarbetet sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag, därför ber vi dig skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser gärna kvinnliga sökande!  
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Conny Eriksson
010-497 60 01
-

Gunnar Lesaque
08-734 73 09
Eva Huring

Patrik S Widmark
021-17 89 45
Håkan Springfeldt
010-497 32 42
Kenneth Andersson
010-497 44 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BILIA AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

Enhagsvägen 6
None

Postadress

Enhagsvägen 6
Stockholm, 18740

Liknande jobb


Registrator till kansliet

Registrator till kansliet

23 december 2024

Administratör IT

Administratör IT

20 december 2024

Handläggare

Handläggare

20 december 2024