Servicerådgivare

Servicerådgivare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du Autorekryterings nya Servicerådgivare? Vi söker nu efter en kundorienterad Servicerådgivare som omgående vill vara konsult via oss och arbeta hos vår kund på Östermalm i Stockholm. Autorekrytering erbjuder en 3 månaders visstidsanställning.

Vår kund levererar hög kvalitét till sina kunder, därför handlar detta arbete om att etablera, upprätthålla och utveckla långsiktiga relationer. Som Servicerådgivare är du vår kunds ansikte utåt och spindeln i nätet för hela verkstaden. I rollen tar du emot kunder, följer upp hela verkstadsbesöket samt ger stöd och vägledning i tekniska frågor. En viktig del i arbetet är att alltid ge professionell service vilket kräver att du har högt kundfokus, kan hantera ett arbete som kräver prioriteringar, där du alltid eftersträvar kvalité.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera kunder för service och reparationer, ansvara för in- och utlämning av bilar, samt att detta sker på ett korrekt sätt. Du kommer att proaktivt bearbeta kunder samt vara behjälplig med andra förekommande ärenden i kundmottagningen. Tillsammans med dina kollegor planerar och ansvarar ni för en optimerad drift och produktivitet på verkstaden.

I övrigt är arbetstiderna måndagar-fredagar under kontorstider.

Din Profil
Vi ser att du som tar dig an följande konsultuppdrag har tidigare erfarenhet av bilbranschen, i en roll som Servicerådgivare eller liknande. Du tycker om att jobba Front-Office och att leverera service av högsta klass. Du har ett tekniskt kunnande och ett intresse för bilar. Krav för tjänsten är att du har en godkänd gymnasieutbildning, pratar och skriver svenska obehindrat samt har B-körkort. Du har goda administrativa färdigheter, vilket bland annat innebär mycket god dator- och systemvana samt goda kunskaper i Officepaketet. Det är högt meriterade om du har erfarenhet och kunskaper av systemet Automaster.

Som person tar du dig an arbetsuppgifterna på ett positivt och kvalitetsmedvetet sätt där du motiveras av utmaningar, utveckling och ansvar. Vidare har du en positiv framtoning, god samarbetsförmåga och ett strukturerat arbetssätt. För både Autorekrytering och vår kund är kundnöjdhet och långsiktighet viktiga delar.

Om företaget
Mer information om kunden ges vid intervjustadie i rekryteringsprocessen. Start för Konsultuppdraget är omgående. Skicka in ditt CV, i denna process har vi löpande urval.

Kontaktuppgifter
Vid närmare frågor kring tjänst, kontakta rekryterande Konsultchef Othilia.roos-englund@autorekrytering.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Autorekrytering AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 29 oktober 2021

Liknande jobb


Avgiftshandläggare

29 november 2024

Administratör

Administratör

29 november 2024

Kredithandläggare till Marginalen!

Kredithandläggare till Marginalen!

28 november 2024

HR-handläggare

27 november 2024