OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som servicerådgivare är du nyckelpersonen i relationen mellan våra kunder och verkstaden. I ditt arbete kommer du att ha daglig kundkontakt både vid in/utlämning av bil och via mail/onlinebokning och telefon. Du hjälper kunderna med allt från teknisk rådgivning, bokar tider för service, reparationer, upprättar kostnadskalkyler, fakturering och garantier. Tillsammans med kollegorna i verkstadsteamet arbetar ni för att överträffa våra kunders förväntningar och ge bästa möjliga service från första kontakten ända fram tills bilen är klar för utlämning.
För att trivas som servicerådgivare bör du gilla att arbeta i en rådgivande roll ut mot kund, i ett tempo som bitvis är högt. Detta ställer krav på hög servicemedvetenhet, god kommunikativ förmåga och att man trivs i en rörlig miljö med varierande arbetsuppgifter som kräver flexibilitet och förmåga att lösa problem. Du är van att ha både telefon och dator som hjälpmedel i ditt arbete och har lätt för att sätta dig in i nya tekniska system. För att fungera i rollen behöver du vara strukturerad och noggrann samtidigt som du ser till helheten och samarbetet i teamet. Du är öppen och har lätt för att kommunicera på ett tydligt sätt med både kunder och kollegor.
B-körkort är ett krav, teknisk kompetens och erfarenhet av systemen Automaster och Elsa är meriterande.
Hos oss får du ett omväxlande arbete med kontinuerlig utbildning och goda utvecklingsmöjligheter i en spännande och expansiv organisation med några av marknadens främsta varumärken. Vi erbjuder en arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang!
För oss på Berners är jämställdhet och mångfald viktigt och vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför.
Välkommen med din ansökan senast 20 februari!