OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biljouren befinner sig i en expansionsfas. Nu har du chansen att bli en del av vårt härliga team. Vi söker förstärkning i form av en servicerådgivare till vårt serviceteam.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som servicerådgivare arbetar du i vår toppmoderna bilverkstad tillsammans med dina kollegor i kundmottagningen. Tillsammans skapar vi långsiktiga relationer med fordonsägaren och gör det tryggt och enkelt längs vägen.
Arbetet innebär daglig kontakt med våra kunder. Du hjälper dem med allt från tekniska råd, bokar tider för service, underhåll, bilvård, reparationer och upprättar kostnadskalkyler mm.
I rollen ingår att ha telefon- och mailkontakt med våra kunder samt hantera garantifrågor och fakturering. Vi ser gärna att du är med och bidrar till att utveckla vår verksamhet för att nå bästa kundupplevelse och effektivitet.
Du kommer arbeta i ett aktivt team som skapar glädje och trygghet- med kunden i största fokus! Hos oss kommer du kontinuerligt utbildas och vidareutvecklas i din roll med några av marknadens främsta varumärken.
Vi erbjuder dig
· En möjlighet att arbeta med några av marknadens ledande bilmärken.
· Kontinuerlig utbildning för din utveckling i yrket.
· God arbetsmiljö i en toppmodern anläggning.
Krav
God förståelse för bilar, dess system och funktioner
Goda data- och systemkunskaper
B-körkort
Meriterande
Några års erfarenhet som servicerådgivare eller liknande jobb med dagliga kundkontakter
Kunskaper i Winassist, Cabas, Elsa
Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet från en liknande roll med dagliga kundkontakter och som har ett intresse för branschen. Vi ser att du har en god datavana och lätt för att sätta dig in i nya tekniska system. Vi ser att du brinner för service och försäljning, och har förmågan att organisera det dagliga arbetet efter verksamheten och kundernas behov. Ytterligare krav för tjänsten är att du innehar B-körkort och har goda administrativa färdigheter.
Vem är du?
Som person har du en stark drivkraft och trivs i en rörlig miljö med varierande arbetsuppgifter i ett stundvis högt tempo. Du motiveras av att hantera kundrelationer och uppskattar att möta nya människor varje dag. Du har en mycket god känsla för service och är beredd att göra det lilla extra för att göra våra kunder nöjda.
För att fungera i rollen behöver du vara strukturerad och noggrann samtidigt som du ser till helheten och samarbetet i teamet. Du är öppen och har lätt för att kommunicera på ett tydligt sätt. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang.
Övrig information
Tjänsten är på heltid, Arbetstider 8-17 (juni-aug 7-16)
För mer information eller frågor kontakta Fredrik Eidewing. Du är välkommen med din ansökan via mail. Skicka CV & Personligt brev till fredrik@biljouren.se
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Låter detta som ett jobb för dig?
Varmt välkommen med din ansökan!