Servicerådgivare

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig med hjärta för service och där du trivs i mötet med kunder. Här får du möjlighet att bidra med din kompetens där du kommer att ingå i litet men tajt team. Skulle du beskriva dig som servicemedveten, initiativtagande och flexibel? Då kan det här vara rätt tjänst för dig.

Hos oss får du tryggheten av att vara en del i ett stort företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av Driv, Integritet och Hållbarhet. Vi erbjuder förmåner, i form av uppskattade personalrabatter och ett generöst friskvårdsbidrag då vi värnar om våra anställdas hälsa.

Om tjänsten

Som Servicerådgivare är du företagets ansikte utåt och spindeln i nätet. Du tar emot våra kunder, följer dem genom hela verkstadsbesöket samt ger stöd och vägledning i tekniska frågor. En viktig del i ditt arbete är att alltid ge kunden professionell service vilket kräver att du har högt kundfokus, kan hantera ett arbete där mycket händer samtidigt och där du alltid eftersträvar kvalitét, både mot kund och även i dina administrativa uppgifter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att boka in kunder för service och reparationer, ta emot och lämna ut bilar, prissätta jobb samt ringa kunder med prisförslag. Du kommer även att hantera garanti- och försäkringsärenden, bearbeta kundreklamationer samt vara behjälplig med andra förekommande ärenden i vår kundmottagning och Back-Office.

Datorn och dess system är ditt främsta arbetsverktyg tillsammans med en stor portion kundbemötande. Tillsammans med dina kollegor planerar och ansvarar ni för en optimerad drift och produktivitet på verkstaden.

Då ingen dag är den andra lik är det en självklarhet för oss att vi alla bidrar till ett gott samarbete och hjälps åt där det behövs.

Din erfarenhet

Vi söker dig med minst två års arbetserfarenhet som Servicerådgivare eller liknande roll i motorbranschen vilket har gett dig goda kunskaper om bilar och verkstadens processer samt hur du skapar nöjda och återkommande kunder. Har du erfarenhet från Automaster och/eller Cabas samt arbetat i något garantisystem är det meriterande.

Du innehar B-körkort samt goda administrativa färdigheter, vilket bland annat innebär mycket god dator- och systemvana samt goda kunskaper i Officepaketet.

Det här utmärker dig

För att trivas som Servicerådgivare bör du gilla att arbeta i en rådgivande roll ut mot kund, i ett stundvis högt tempo, vilket ställer krav på hög servicemedvetenhet, god kommunikativ förmåga samt en förmåga att hantera ett arbete där mycket händer samtidigt. Du har ett tekniskt intresse samt en förmåga att lösa de problem som kan uppstå i ditt arbete.

Du följer företagets uppsatta rutiner och processer och säkerställer alltid god kvalitét vilket förutsätter att du är strukturerad och noggrann. Du är prestigelös, kan ta egna initiativ samt är lösningsfokuserad.

I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid din personlighet. Din Bil Gruppen eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför en verksamhet.

Ansökan

Din Bil Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning.

Skicka din ansökan snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag,  25 september 2022.

 

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Sammanfattning

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

Kontors/trivselansvarig

Kontors/trivselansvarig

22 november 2024