Servicerådgivare

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som trivs i en rådgivande roll ut mot kund, där kvalitét och hög kundnöjdhet är två viktiga delar i ditt arbete. Självklart ska vi dessutom ha roligt tillsammans och arbeta för en god arbetsmiljö för att på bästa sätt nå teamets och anläggningens uppsatta mål.

Hos oss får du tryggheten av att vara en del i ett stort företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av Driv, Integritet och Hållbarhet. Vi erbjuder förmåner, i form av uppskattade personalrabatter och ett generöst friskvårdsbidrag då vi värnar om våra anställdas hälsa.

Tjänstebeskrivning

Som Servicerådgivare är du företagets ansikte utåt och spindeln i nätet. Du tar emot våra kunder, följer dem genom hela verkstadsbesöket samt ger stöd och vägledning i tekniska frågor. En viktig del i ditt arbete är att alltid ge kunden professionell service vilket kräver att du har högt kundfokus, kan hantera ett arbete där mycket händer samtidigt och där du alltid eftersträvar kvalitét, både mot kund och även i dina administrativa uppgifter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att boka in kunder för service och reparationer, ta emot och lämna ut bilar, prissätta jobb samt ringa kunder med prisförslag. Du kommer även att hantera garanti- och försäkringsärenden, bearbeta kundreklamationer samt vara behjälplig med andra förekommande ärenden i vår kundmottagning.

Datorn och dess system är ditt främsta arbetsverktyg tillsammans med en stor portion kundbemötande. Tillsammans med dina kollegor planerar och ansvarar ni för en optimerad drift och produktivitet på verkstaden.

Kvalifikatione

För den här tjänsten söker vi dig med godkänd gymnasial utbildning samt med minst två års erfarenhet av arbete som Servicerådgivare eller liknande roll i motorbranschen. Genom detta har du fått god insikt i verkstadens processer samt hur du ger ett professionellt bemötande till våra kunder.

Du innehar B-körkort samt goda administrativa färdigheter, vilket bland annat innebär mycket god dator- och systemvana samt goda kunskaper i Officepaketet. Har du erfarenhet av systemen Automaster, Cabas och/eller Elsa är det meriterande.

Du talar och skriver svenska mycket väl, samt har goda kunskaper i engelska både i tal och skrift.

Personliga egenskaper

För att trivas som Servicerådgivare bör du gilla att arbeta i en rådgivande roll ut mot kund, i ett stundvis högt tempo där du är igång med flera uppgifter samtidigt. Detta ställer krav på hög servicemedvetenhet, god kommunikativ förmåga samt en förmåga att hantera ett arbete där mycket händer samtidigt.

Du är glad, har en positiv inställning samt en förmåga att prioritera i ditt dagliga arbete. Likväl har du ett tekniskt intresse samt är lösningsorienterad.

Du följer företagets uppsatta rutiner och processer och säkerställer alltid god kvalitét vilket ställer krav på att du är strukturerad och noggrann.

Du bidrar med ett gott samarbete, vilket är en viktig förutsättning för en god arbetsmiljö och även för att teamet tillsammans ska kunna nå anläggningens mål. Då vi är i en bransch i ständig förändring där ny teknik och nya modeller tillkommer bör du vara öppen för nytt och för nya förändringar och arbetssätt.

I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid din personlighet.

Din Bil Gruppen eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför en verksamhet.

Ansökan

Din Bil Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning.

 

Skicka din ansökan snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 11 februari 2023

 

Rekryterande chef, Kostas Georgiadis

Facklig representant Unionen: Ian Elezovic 08-503 332 84

 

 

 

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Sammanfattning

Liknande jobb