OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt anställningserbjudande
Din Bil är en del av Porsche Holding Salzburg GmbH och ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG. Vi erbjuder ett brett utbud av bilar från Volkswagen-koncernens olika varumärken och modeller, som Volkswagen personbilar, Volkswagen Transportbilar, ŠKODA, Seat, Cupra, Audi, Porsche samt biluthyrning via Europcar.
Vi har verksamhet i fyra regioner i Sverige: Stockholm, Göteborg, västra Skåne och Gävleborg-Dalarna. På Din Bil värdesätter vi samarbete, respekt och förståelse mellan våra medarbetare. Du får chansen att arbeta i ett modernt och framgångsrikt företag som sätter kunden i fokus och levererar högsta kvalitet och service.
Som anställd hos oss får du vara en del av ett engagerat team. Vi bryr oss om din trivsel och utveckling hos oss. Därför erbjuder vi bra anställningsvillkor som omfattar bland annat kollektivavtal via IF Metall, Ledarna och Unionen, attraktiv lön, försäkringar, tjänstepension. Du får också friskvårdsbidrag och företagshälsovård som främjar din hälsa och välbefinnande.
DIN BIL, Volkswagen Malmö, söker en ny medarbetare till vårt kundmottagningsteam.
I rollen som servicerådgivare kommer du att njuta av att välkomna kunder och leverera förstklassig service, samtidigt som du hanterar nya utmaningar och administrativa uppgifter. Vi erbjuder dig en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att företräda ett av de ledande varumärkena inom bilindustrin.
Arbetsbeskrivning
Som servicerådgivare ansvarar du för att schemalägga kundbesök för service och reparationer, hantera överlämning och återlämning av fordon, utfärda fakturor och kontakta kunder med offertförslag. Du blir kundens huvudkontakt genom hela verkstadsbesöket, vilket kräver en passion för att leverera utmärkt service och att alltid utföra arbete av högsta kvalitet.
Ytterligare ansvarsområden inkluderar prissättning av verkstadstjänster, hantering av garantianspråk, försäkringsärenden och kundklagomål. Varje dag erbjuder unika situationer, och det är avgörande att du kan upprätthålla arbetskvaliteten och ett professionellt bemötande mot både kunder och kollegor, även när oväntade händelser inträffar. Vi värdesätter teamarbete och stöttar varandra i våra dagliga uppgifter.
Vem är du?
För att vara kvalificerad för denna position bör du ha minst två års erfarenhet av serviceorienterat arbete. Erfarenhet som servicerådgivare, prissättare eller mekaniker är meriterande. Du bör ha starka administrativa kunskaper, vara bekväm med kundkontakt både via telefon och personligen, samt ha god datorvana. Kunskap i system som Automaster, Saga, Elsa, Etka och Cabas är fördelaktigt, men inte ett krav. Det viktigaste är att du snabbt kan anpassa dig till nya system. Du måste kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Ett B-körkort är obligatoriskt.
Profil
Du delar vår övertygelse på Din Bil att ett vänligt bemötande och hög arbetskvalitet är essentiellt för kundnöjdhet. Du uppskattar att bygga starka relationer med kunder och kollegor och trivs i en teamorienterad miljö.
Ansökan
Din Bil Gruppen eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Din Bil Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning.
Skicka din ansökan snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 7 juni 2024
VI SER FRAMEMOT ATT VÄLKOMNA DIG TILL VÅRT TEAM!