Servicerådgivare

Arbetsbeskrivning

Vi söker fler medarbetare som tycker det är lika roligt som vi att ge kunder en unik bilupplevelse. Medarbetare som trivs i en social och prestigelös miljö där driv och engagemang ger mycket tillbaka. Ta nästa steg i karriären och väx med oss!

 

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter

Bavaria Uppsala söker en serviceinriktad Servicerådgivare, som kommer ha en viktig roll i mötet med våra kunder och leverans av högkvalitativt servicearbete. I rollen kommer du fungera som spindeln i nätet med varierande arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik. Du kommer ingå i vårt Frontteam samt Backofficeteam, som idag består av 5 duktiga medarbetare. Centralt för rollen är att erbjuda god service och vara lyhörd gentemot kundens behov. Huvudsakliga ansvarsområden innefattar bl.a.:


• Självständigt driva egna kundärenden och arbetsorders och tillse att kunderna får bästa möjliga stöd, rådgivning och bemötande genom hela serviceprocessen. Från initial kontakt med kund och en korrekt behovsanalys till anpassat erbjudande av tjänster och leverans av utfört arbete.
• Hålla kunderna informerade om statusen på deras fordon.
• Administrera, boka och planera arbetsorders till verkstaden, samt säkerställa att arbetsorderna är korrekta och kompletta.
• Upprätta betalplaner för kund i enlighet med fastställda rutiner.
• Hantera administration kring försäkrings-/garantihantering samt fakturering.
• En av tjänsterna kan komma att innefatta planering av verkstadsarbeten.

 

Erfarenheter & profil

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vårt fokus finns hos kunderna och på att tillgodose deras behov genom ett professionellt bemötande, vi ordnar allt – alltid. Vi ser att du är strukturerad samt att du trivs med varierande arbetsuppgifter och stundtals högt tempo. Vidare ser vi också att du är ansvarsfull med ett problemlösande och flexibelt arbetssätt där du själv planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. Då du kommer att ha många kontaktytor är det också viktigt att du är samarbetsinriktad med intresse och förmåga att hjälpa och stötta andra.

Vi söker dig med tidigare erfarenhet från servicebranschen, och som har god förståelse för hur arbetsflödet kan se ut i en kundmottagning. I och med de interna och externa kontaktytorna befattningen kräver behöver du behärska svenska flytande i tal och skrift. Vi ser också att du har en relevant gymnasial utbildning, god datavana samt B-körkort. Erfarenhet av kundvård och klagomålshantering även inom närliggande branscher är meriterande. Vidare är det också meriterande om du tidigare arbetat i programmen Cabas och/eller Kobra.

 

Vi kan erbjuda dig

Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder;


• En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter.
• Kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.
• Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen.

 

Ansökan

Vi ser fram emot att tillsätta tjänsterna omgående, intervjuer kommer därför hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast 2020-03-31. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Servicechef Tommy Paulsson, tommy.paulsson@bavariabil.se 018-4184549. 

Välkommen med din ansökan!

 

Sökord: Kundmottagare / Frontmedarbetare / Kundtjänst

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bavaria Sverige Bil AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Liknande jobb


27 november 2024

Kundmottagare

Kundmottagare

27 november 2024

Garantihandläggare

27 november 2024