OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
I rollen som servicerådgivare har du ansvaret för den dagliga driften av anläggningens verkstad och reservdelar.
Din huvuduppgift är att ta emot beställningar för verkstad/reservdelar, planera och fördela verkstadsarbeten, färdigställa arbetsorder och sköta fakturering. En viktig del av arbetet är att skapa en bra relation mellan kund och Helmia.
Arbetsuppgifter
Rollen ställer höga krav på god service och förutsätter att du:
Har ett genuint intresse för försäljning av verkstadstjänster och reservdelar.
Inom servicemarknaden har förmåga att planera, genomföra och följa upp åtaganden gentemot kund.
Har förmåga att prioritera och självständigt hantera flera arbetsuppgifter samtidigt är ansvarstagande, lyhörd, flexibel och noggrann.
Har god datorvana och förmåga att sätta sig in i tekniska system och IT-stöd.
Säkerställa att lämnade prisuppgifter och kostnadsförslag inte överskrids utan kundens medgivande.
Genomföra inbokning av arbetet på sådant sätt att reservdelar i möjligaste mån kan förbeställas och finnas tillgängliga när arbetet påbörjas.
Arbeta för att uppsatta mål infrias på både individnivå och verksamhetsnivå.
Följa företagets fastställda policys och rutiner och medverka till att avdelningens verksamhet bedrivs i enlighet med gällande lagkrav.
Vid behov hjälpa övriga medarbetare.
Kvalifikationer
För att du ska trivas hos oss på Helmia lastbilar så ska du vara driven och gärna ha förmågan att se vad som ska göras. Du har en bakgrund inom fordonsindustrin och har ett intresse för branschen.
C-kort ses som meriterande.
Villkor
Enligt överenskommelse