OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på en traditionell allbilsverkstad så är denna tjänst inget för dig men vill du vara med oss på resan framåt, läs då vidare. Vår bransch står för en expansiv digital utveckling där vi, kunder och bilar ständigt förändras och vi hänger med. Kollegorna på eftermarknaden är bland annat mekaniker/tekniker, reservdelspersonal, servicesäljare mm. Vi utökar nu med en servicerådgivare som mestadels kommer att arbeta BackOffice.
Rollen som servicerådgivare BackOffice
Tjänstens huvudroll är att vårda och ta hand om våra kunder som kontaktar oss på eftermarknaden via våra digitala kanaler såsom telefon, mail, chatt mm, dvs alla våra digitala kundkontakter. Du är personen av dina kollegor som har huvudansvaret av exempelvis en servicebokning via telefon eller mail. Du sammanställer kundens behov och ser till att underlaget hanteras korrekt. Dina närmsta kollegor finns tillgängliga som du har nära kommunikation med.
För att passa i rollen så måste du, liksom oss på Torvalla Bil, drivas av att leverera service i toppklass till våra kunder och oss själva samt gilla utveckling i yrket. Tillträdesdag omgående enligt överenskommelse. Tjänsten är heltid med 6 månader provanställning. Arbetstiderna är dagtid 40 timmars arbetsvecka.
Du som söker till oss
För att passa väl i rollen som servicerådgivare ser vi att du som söker till oss har nedan egenskaper och kunskaper.
Kundvana - drivande i att skapa nöjda kunder
Grundkunskap fordon - Erfarenhet för att kunna förstå kundens behov och hitta komponenter i exempelvis reservdelskatalog
Trivs bra med självständigt arbete & gillar att skapa goda relationer
Är flexibel & systematisk i ditt arbete
Kommunikativ och har god datorvana samt har lätt att lära dig nya digitala verktyg och program
Du har lätt för att skapa en bra relation med dina arbetskollegor och hantera olika typer av arbetssituationer
Flytande Svenska och goda kunskaper i Engelska både tal och skrift
Klarar av att arbeta med flera arbetsuppgifter samtidigt och prioritera arbetsordningen
Minst ett års erfarenhet inom bilbranschen i samma yrkesroll (meriterande)
Systemvana - WinAssist, Cabas, Reservdelskataloger & GA-system (mertiderande)
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig en viktig, social och varierad roll i ett stabilt familjeföretag där vi behandlar alla lika. Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp där vi hjälper varandra för att tillsammans skapa goda resultat med nöjda kunder i fokus. Den familjära känslan genomsyrar vår kultur tillsammans med vår värdegrund som grundpelaren.
För oss är det viktigt att alla som jobbar hos Torvalla bil mår bra, därför erbjuder vi friskvårdsbidrag men även andra förmåner som rikskort och förmånliga rabatter. Du ges utrymme att växa tillsammans med oss genom utbildning, stöttning och samarbeten för att kunna växa i rollen och få mer kunskap.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten vänligen kontakta Jimmy Suneson, eftermarknadschef, på Jimmy.Suneson@Torvallabil.se. Observera att ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail.
Om Torvalla Bil & Värmdö anläggningen
Torvalla Bil är ett familjeföretag utan externt ägande och bolaget har vuxit organiskt sedan 1980 till vad det är idag. Med 130 anställda och över 1 miljard i omsättning så är bolaget en utav de större aktörerna i bilbranschen och Stockholms största KIA återförsäljare med 3st KIA anläggningar.
På Värmdö säljer vi förutom KIA även Subaru och begagnade bilar och är en renommerad och välkänd aktör i Nacka/Värmdö regionen.