OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en SERVICERÅDGIVARE/KUNDMOTTAGARE till vår anläggning i Arvika
Som servicerådgivare har du kontakt med verkstadens kunder genom hela processen samt ger dem stöd och vägledning. En viktig del i arbetet är att alltid ge kunden ett professionellt bemötande samt säkerställa att önskemålen uppfylls.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att boka in kunders bilar för service- och reparationstider via telefon och mail samt ta emot och lämna ut bilar. Du kommer även att bedöma garantianspråk, bearbeta kundreklamationer och vägleda kunderna i tekniska frågor samt prissätta och fakturera utförda arbeten. Datorn och dess system är ditt främsta arbetsverktyg. Du har även ett ansvar för att verkstadens produktivitet och drift optimeras.
Kvalifikationer
· Hög servicekänsla och förmågan att hantera stressiga situationer
· Goda datorkunskaper och förmåga att lära dig nya IT-system
· Bilintresserad
· B-körkort
Personliga egenskaper
Som person är du socialt utåtriktad, flexibel och trivs i en miljö med varierande arbetsuppgifter. Du kan hantera kundrelationer och uppskattar att möta nya människor varje dag. Du brinner för att leverera femstjärnig service och är beredd att göra det lilla extra för att få utomordentligt nöjda kunder. För att fungera i rollen behöver du vara ansvarsfull, strukturerad, noggrann och ha lätt för att samarbeta i team. Du är lyhörd och vet vad du behöver göra för att skapa en god relation med kunden och tillgodose dennes behov.