OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som servicerådgivare är du vårt ansikte utåt och den vår kund möter först vid ett besök på vår anläggning. Du arbetar med att ta hand om kund, ta emot bil och skapa arbetsorder samt är länken mellan kund och verkstad. Du ansvarar för att vår kund känner sig väl mottagen och gör alltid ditt yttersta för att dennes upplevelse hos oss ska vara så positiv som möjligt. Vidare kommer du att ta över ansvaret för vårt garantiarbete vilket innebär att du kommer att hantera alla våra garantiärenden samt säkerställa att detta arbete och våra processer följer givna rekommendationer och regler.
Mycket av arbetet är av administrativ karaktär och innebär att dokumentera uppgifter om vilka olika fel som finns på fordonen. Du ska också säkerställa högsta möjliga kundnöjdhet och kvalitet samt hög kompetens och servicenivå.
Vi kräver mycket god datorvana, du måste kunna skriva och arbeta fort med datorn, annars läggs arbete på hög. Du måste kunna använda hela tangentbordet utan att behöva "klicka" dig fram.
För att matcha rollen har du tidigare erfarenhet från en kundorienterad roll i service/bilbranschen. Eftersom du blir vår interna garantihandläggare ser vi att du idag är en självgående och trygg och strukturerad person. Starkt meriterande är om du tidigare har arbetat med garantier. Viktigt för rollen är att du är service- och kvalitetsmedveten samt en positiv och social person som trivs med många kontaktytor, både internt och externt. Likt oss andra är du en prestigelös kollega som gillar att hjälpas åt och ha kul på jobbet.
Vi erbjuder dig en viktig, social och varierad roll i ett stabilt familjeföretag som ständigt strävar efter kvalité och gemenskap.
Vi är Sveriges största exklusiva Nissananläggning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verkstadschef Mats Wirdbo
086032720