OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en bakgrund inom bilbranschen som Servicerådgivare och söker möjligheten att utveckla ditt ledarskap? Då kan det vara just Dig vi söker!
Vi söker dig som vill ta dig an denna utmaning och tillsammans med dina servicerådgivare-kollegor arbeta för ett kundbemötande i toppklass.
Hos oss får du tryggheten av att vara en del i ett stort företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur präglad av Driv, Integritet och Hållbarhet. Vi erbjuder även mängder av förmåner, bland annat uppskattade personalrabatter och ett generöst friskvårdsbidrag då vi värnar om våra anställdas hälsa. Du får dessutom möjligheten att jobba i en modern verksamhet med duktiga kollegor och en god stämning.
Tjänstebeskrivning
Som servicerådgivare med teamledaransvar kommer du att leda och fördela arbetet samt stötta upp där det behövs. Du kommer att följa upp den dagliga driften i kundmottagningen såväl som den övergripande kundkontakten och kundnöjdheten, samt se till att dina medarbetare har rätt förutsättningar för att lyckas i sitt dagliga arbete.Du kommer även att genomföra medarbetarsamtal samt individsamtal på månadsbasis.
Utöver ditt frontansvar har du likväl, som de andra servicerådgivarna, kontakt med verkstadens kunder genom hela processen samt ger stöd och vägledning. Du kommer att boka in kunder, ta emot och lämna ut bilar, prissätta jobb samt ringa kunder med prisförslag. En viktig del i arbetet är att alltid ge kunden ett professionellt bemötande samt säkerställa att önskemålen uppfylls.
Andra arbetsuppgifter som förekommer är, bearbetning av kundreklamationer, bedömning av garantianspråk samt vägleda kunderna i tekniska frågor. Som Servicerådgivare med teamledare funktion kommer du även att ingå i den lokala ledningsgruppen, vilket innebär att vi förväntas vara en förebild i verksamheten.
Kvalifikationer
För denna tjänst söker vi en person som vet vad som krävs för att få med sig en grupp i med- och motgång. Du vet hur man bygger ett team och hur du prioriterar ditt dagliga arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat som servicerådgivare samt har bra förståelse för verkstadens processer. Du innehar B-körkort och har goda administrativa färdigheter då arbetsuppgifter som att skapa arbetsorder och skriva protokoll är återkommande uppgifter i ditt arbete.
Ytterligare krav för tjänsten är att du har datavana, goda kunskaper i Officepaketet samt goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal och i skrift. Det är meriterande om du har kunskaper i ett eller flera av systemen; Automaster, Cabas, Elsa och Saga 2.
Personliga egenskaper
Du drivs av att utveckla en organisation med nytänkande och vill ständigt förbättra din omgivning. Vidare har du ett positivt synsätt och har lätt att inspirera andra. Du är även en lagspelare samt en person som tycker om struktur och kan lätt skapa dig en helhetsbild samtidigt som du kan prioritera vad som är viktigast i din omgivning.
Vi söker dig som har lätt för att skapa långsiktiga relationer till både kunder och medarbetare. Du är effektiv i ditt arbete, kan ta egna initiativ och du har ett flexibelt arbetssätt där du kan arbeta mot flera mål samtidigt, även under tidspress.
Din Bil Gruppen värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid din personlighet och dina värderingar. Vi erbjuder en roll med stort ansvar och möjlighet att påverka.
Ansökan
Känner du att detta stämmer in på dig är du välkommen att ansöka via vår hemsida https://dinbil.easycruit.com/ senast den 29 februari .
Vi kommer tillämpa löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag!
Din Bil Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning.