OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en medarbetare till vårt serviceteam i Häggvik!
Arbetsuppgifter
Som servicerådgivare/kundmottagare är din uppgift att sälja och marknadsföra verkstadens tjänsteutbud. Du arbetar proaktivt för att maximera utnyttjandet av verkstadskapaciteten med kunden i fokus.
Du säkerställer att kundens behov och förväntningar uppfylls i hela processen från förfrågan till utförande och uppföljning.
Arbetsuppgifterna innefattar att ta emot våra kunder över disk och per telefon för servicerådgivning, bokning av reparationer, vara behjälplig för reservdelsfrågor och order samt daglig hantering av administration för fakturering.
Som medlem i serviceteamet har du till din hjälp kompetenta kollegor inom reservdelar, verkstad och servicemarknad som alltid strävar efter att ge våra kunder bästa service.
Din profil
Du har lägst gymnasieutbildning, besitter god teknisk kompetens och tidigare erfarenhet från administrativt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet från fordons- eller åkeri/transportbranschen och har du goda kunskaper i verkstads- och reservdelshantering är det mycket meriterande.
Du är serviceinriktad och känner dig bekväm med att vara spindeln i nätet, du är affärsmässig med verbal förmåga, öppen attityd och har ett respektfyllt bemötande. Du vet även att din poisitiva inställning kan lösa knepiga situationer när man sätter kunden i fokus. Du trivs i ett högt arbetstempo och värdesätter samarbete med dina kollegor. Ordning och reda är självklart för dig eftersom du är van att leverera.
Som medlem i serviceteamet har du kompetenta kollegor inom reservdelar, verkstad och servicemarknad som alltid strävar efter att ge våra kunder bästa service. Vi strävar efter att alla individer i framtiden ska kunna jobba med flera roller såsom reservdelar och verkmästare beroende på behovet och bemanningen för tillfället. Därför ser vi gärna att du har en bakgrund inom någon av rollerna och är nyfiken på att lära dig flera roller samt har en flexibel inställning. Meriterande om du har arbetet i en verkstad i tung fordonsindustri. Har du en bakgrund inom personbilar och är intresserad av att arbeta ännu mer med företagskunder kan det vara en bra match.
Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse. Om du har kännedom/erfarenhet av AutoMaster/Multi-system är det meriterande.
Du talar och skriver svenska obehindrat samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav, C-, D- och E- är meriterande.
Vi kan ge dig
- En trivsam och utvecklande arbetsmiljö.
- Ett serviceteam av kompetenta och trevliga kollegor som kan hjälpa dig att växa med uppgifterna.
- Mycket goda möjligheter till vidareutbildning och vidareutveckling inom Scaniaorganisationen.
Tjänsten är på heltid.
Ytterligare information
Kontakta Nicklas Hjälström Servicechef tfn 010-706 62 44 eller ÅF-chef Rickard Arvidsson 010-708 64 85.
Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Välkommen med din ansökan !
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 600 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2019 registrerade Scania Sverige 6 652 tunga fordon samt 146 Scaniabussar och blev med det marknadsledare på den svenska marknaden med 44,2%.