OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill Du vara vårt ansikte utåt? Du får representera ett av världens starkaste varumärken, där stolta och krävande kunder är din vardag. Vi söker nu en ny medarbetare till vår verkstad i Kallhäll.
Arbetsuppgifter
Som servicerådgivare är din uppgift att sälja och marknadsföra verkstadens tjänsteutbud. Du ska maximera utnyttjandet av verkstadskapaciteten och ge bästa möjliga service till både externa och interna kunder då man bokar in fordon för tillsyn, service och/eller reparation.
Du förväntas lösa problem och avvikelser med kunden i fokus och även ta proaktiva kontakter, som t.ex. att ringa kunder och erbjuda kampanjer som ska utföras. Du säkerställer att kundens behov och förväntningar uppfylls i hela processen från kundförfrågan till utförande, fakturering och uppföljning. I arbetsuppgifterna ingår även att lämna kostnadsförslag, kontrollera kundens kreditvärdighet och administrera såväl fakturor som reservdelar.
Din profil
Du har lägst gymnasieutbildning, besitter god teknisk kompetens och tidigare erfarenhet från administrativt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet från fordons- eller åkeri/transportbranschen och har du goda kunskaper i verkstads- och reservdelshantering är det mycket meriterande.
Du är serviceinriktad och känner dig bekväm med att vara spindeln i nätet, du är affärsmässig med verbal förmåga, öppen attityd och har ett respektfyllt bemötande. Du vet även att din positiva inställning kan lösa knepiga situationer när man sätter kunden i fokus. Du trivs i ett högt tempo och värdesätter samarbete med dina arbetskamrater. Ordning och reda är självklarhet för dig eftersom du är van vid att leverera.
Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse. Om du har kännedom/erfarenhet av AutoMaster/Multi-system är det meriterande. Du talar och skriver obehindrat svenska, samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. B-behörighet är ett krav, har du även C, D och E är det meriterande.
Vi erbjuder
Trivsam arbetsmiljö och ett team av kompetenta och trevliga arbetskamrater som hjälper dig att växa med uppgifterna. En personlig utvecklingsplan med såväl praktiska som teoretiska utvecklingssteg samt möjlighet till vidareutveckling inom Scaniaorganisationen.
Verkstaden är öppen vardagar 06:30-22:30 samt lördag 07:00-16.00. Arbetstiden sker schemalagt och vi välkomnar både kvinnliga och manliga sökanden.
Ytterligare information
Välkommen att kontakta Servicechef Alessandro Pontecorvi, 010-706 641
Ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betygskopior. Urval och intervjuer kan se under ansökningsperioden. Sista ansökningsdag är den 15 december
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Vi ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 600 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2019 registrerade Scania Sverige 6 652 tunga fordon samt 146 Scaniabussar och blev med det marknadsledare på den svenska marknaden med 44,2%.