Servicerådgivare Scania Sverige - region Stockholm Uppland, Uppsala

Servicerådgivare Scania Sverige - region Stockholm Uppland, Uppsala

Arbetsbeskrivning

Vill Du vara vårt ansikte utåt? Du får representera ett av världens starkaste varumärken där stolta och krävande kunder är din vardag. Vi söker nu en ny medarbetare till vår verkstad i Uppsala.  

Arbetsuppgifter
Som servicerådgivare är din uppgift att sälja och marknadsföra verkstadens tjänsteutbud. Du ska maximera utnyttjandet av verkstadskapaciteten och ge bästa möjliga service till både externa och interna kunder då man bokar in fordon för tillsyn, service och/eller reparation. 

Du förväntas lösa problem och avvikelser med kunden i fokus och även ta proaktiva kontakter, som t.ex. att ringa kunder och erbjuda kampanjer som ska utföras. Du säkerställer att kundens behov och förväntningar uppfylls i hela processen från kundförfrågan till utförande, fakturering och uppföljning. 

I arbetsuppgifterna ingår även att lämna kostnadsförslag, kontrollera kundens kreditvärdighet och administrera såväl fakturor som reservdelar. Huvudsakliga arbetsuppgifter i denna roll kommer att vara fokus på att planera in verkstadsjobb samt ha kundkontakten. Dock förväntas du även kunna och vilja täcka upp för dina kollegor och kunna kliva in i andra roller.  

Din profil
Du har lägst gymnasieutbildning, besitter god teknisk kompetens och tidigare erfarenhet från administrativt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet från fordons- eller åkeri/transportbranschen Har du goda kunskaper i verkstads- och reservdelshantering är det mycket meriterande. 

Du är serviceinriktad och känner dig bekväm med att vara spindeln i nätet, du är affärsmässig med verbal förmåga, öppen attityd och har ett respektfyllt bemötande. Du vet även att din positiva inställning kan lösa knepiga situationer när man sätter kunden i fokus. Du trivs i ett högt tempo och värdesätter samarbetet med dina arbetskamrater. 

Ordning och reda är självklarhet för dig eftersom du är van vid att leverera med kvalitet. Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse. Om du har kännedom/erfarenhet av AutoMaster, Cabas samt Scanias Multi-system är det meriterande.

Du talar och skriver obehindrat svenska, samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. B-behörighet är ett krav, har du även C, D och E är det meriterande.

Vi erbjuder
Trivsam arbetsmiljö och ett team av kompetenta och trevliga arbetskamrater som hjälper dig att växa med uppgifterna. En personlig utvecklingsplan med såväl praktiska som teoretiska utvecklingssteg samt möjlighet till vidareutveckling inom Scaniaorganisationen.

Vi välkomnar både kvinnliga och manliga sökanden.

Ytterligare information
Välkommen att kontakta Patric Åkerfelt Servicechef  018-65 88 08

Ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betygskopior. Urval och intervjuer kan ske under ansökningsperioden med undantag för semesterperioden. 

Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 800 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg och Dalarna. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2021 registrerade Scania Sverige 5 304 tunga fordon samt 157 Scaniabussar och blev med det marknadsledare på den svenska marknaden med 44,8%.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juli 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Liknande jobb


25 november 2024

Kundmottagare / verkstadsadministratör

Kundmottagare / verkstadsadministratör

25 november 2024

Servicerådgivare

Servicerådgivare

22 november 2024

22 november 2024