OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en medarbetare till vårt serviceteam i Malmö
Arbetsuppgifter
Som servicerådgivare/kundmottagare är din uppgift att sälja och marknadsföra verkstadens tjänsteutbud. Du arbetar proaktivt för att maximera utnyttjandet av verkstadskapaciteten med kunden i fokus.
Du säkerställer att kundens behov och förväntningar uppfylls i hela processen från förfrågan till utförande och uppföljning.
Arbetsuppgifterna innefattar att ta emot våra kunder över disk och per telefon för servicerådgivning, bokning av reparationer , vara behjälplig för reservdelsfrågor och order, samt daglig hantering av administration för fakturering.
Som medlem i serviceteamet har du kompetenta kollegor inom reservdelar, verkstad och servicemarknad som alltid strävar efter att ge våra kunder bästa service.
Din profil
För att klara av rollen behöver du god teknisk kompetens och du måste ha tidigare erfarenhet från fordonsbranschen och försäljning. Du uppskattar ett brett och varierande arbete där du får ta ett stort ansvar.
Som person är du serviceinriktad, ordningsam, självgående och en lagspelare som bemöter både interna och externa kunder på ett professionellt och trevligt sätt. Du trivs i ett mycket högt tempo, hanterar många uppgifter samtidigt samt är bra på att möta tidsgränser och prioritera rätt.
Du värdesätter samarbete med dina arbetskamrater och bidrar med gott humör och hög arbetsmoral. Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas då vi ständigt utmanar våra processer.
Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse. Goda kunskaper i reservdels- och verkstadssystem är grundkrav, erfarenhet från liknande arbete är meriterande.
Du talar och skriver svenska obehindrat samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav, C och D är meriterande.
Vi kan ge dig
- En trivsam och utvecklande arbetsmiljö.
- Ett serviceteam av kompetenta och trevliga kollegor som kan hjälpa dig att växa med uppgifterna.
- Mycket goda möjligheter till vidareutbildning och vidareutveckling inom Scaniaorganisationen.
Våra öppettider är måndag-fredag 07:00-24:00 samt lördagar 07:00-15:00. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagt på dagtid. Helgarbete kan förekomma.
Ytterligare information
Kontakta Ahmed Chahrour Servicechef tfn 010-706 66 11.
Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum som är 2022-06-10.
Välkommen med din ansökan !
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 800 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg och Dalarna. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2021 registrerade Scania Sverige 5 304 tunga fordon samt 157 Scaniabussar och blev med det marknadsledare på den svenska marknaden med 44,8%.