OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Som servicerådgivare i vår skadeverkstad är den centrala uppgiften att jobba med service, kundbemötande och rådgivning. I arbetsuppgifterna ingår att ta hand om kundbokningar såsom service och reparationer, göra skadeberäkningar, boka in kunder samt hantera betalningar av kund. Du lämnar förslag på åtgärder samt priskalkyler och offerter till kund och försäkringsbolag. Det ingår i rollen att fördela inbokade arbeten till verkstaden på ett så effektivt sätt att avtalade leveranstider infrias till kunden.
Din profil
Vi är i behov av en servicerådgivare som har kunskap om bilar och bilreparationer. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete såsom mekaniker eller skadereparatör och har god förståelse för verkstadens alla processer. Fordonsteknisk utbildning och dokumenterad erfarenhet från bilbranschen är mycket meriterande. Ett krav är vana av att arbeta med telefon och dator som redskap, gärna med erfarenhet av affärssystemen Cabas och Kobra.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service och du har inställningen att alltid se lösningar. Du strävar efter att skapa goda relationer med både kunder och medarbetare. Då arbetsuppgifterna är många samt innebär en del planering och administration är det viktigt att du kan prioritera och vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.
B-Körkort är ett krav och du måste behärska det svenska språket både i tal och skrift.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett spännande arbete i ett expansivt företag, goda förtjänstmöjligheter och självständigt arbete i en region med goda förutsättningar. Sysselsättningsgraden är på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista anställningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23