OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Askling Bil AB
Askling Bil är ett familjeägt bolag som startades 1988 och är auktoriserad återförsäljare av Toyota och Lexus. De finns på fyra orter i Östergötland; Linköping, Norrköping, Motala och Mjölby och är idag ca 90 anställda inom organisationen med huvudkontor i Linköping. Alla anläggningarna erbjuder försäljning, verkstad, reservdelar och tillbehör.
Hos Askling Bil får du som medarbetare möjligheten att agera i ett bolag med god sammanhållning och hög trivsel. Här är kunden ständigt i fokus vilket genomsyrar allt från försäljning till service och verkstad. Här är den personliga kontakten central och man lägger stor vikt vid att skapa kundnöjdhet för varje individuell person. Den aktuella tjänsten är placerad i Norrköping.
Vad innebär rollen?
Här söker vi dig som vill vara med på en tillväxtresa och tillsammans med dina kollegor skapa en god kundnöjdhet för Askling Bils kunder.
I rollen som Servicerådgivare hos Askling Bil ansvarar du för planering och koordinering inledningsvis inom reservdelsverksamheten. Du tillser genom en god planering och förståelse för verksamheten att verkstadsjobben har tillgång till rätt delar i rätt tid och således flyter på som de ska. Ditt ansvar innefattar lagerhållning, avrop, godsmottagning och försäljning av reservdelar. Du kommer även bistå dina kollegor inom serviceavdelningen samt på sikt ansvara för servicerådgivning vad gäller underhåll, service- och reparationsarbeten. I din roll kommer du i samarbete med dina kollegor se till att genomförandet sker till kundens förfogande med god effektivitet och produktivitet.
Vem söker vi?
Som person tror vi att du är kundorienterad med insikt i kundens betydelse gentemot verksamheten. Vidare har du en god planeringsförmåga med god ordning och reda. När hinder uppstår agerar du med ökad arbetskraft och du drivs av ett högt tempo och målfokusering. Du har god självkännedom och duktig på att bygga relationer med människor, såväl internt som externt. Vidare har du en god problemlösningsförmåga och agerar snabbt på problem som uppstår.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet men för att passa i rollen behöver du ha erfarenhet från fordonsbranschen, yrkesmässig alternativt privat. Det är dock viktigt med god fordonsteknisk förståelse och kunskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet från en planerande/administrativ roll där du haft kundkontakt. Du behöver ha god svenska i tal och skrift samt systemvana.
Det är meriterande om du har erfarenhet från en liknande roll inom fordonsbranschen.
Vem söker vi?
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare nedan.
Lovisa Holgersson på lovisa.holgersson@unikresurs.se alternativt 070-774 01 31
Varmt välkommen med din ansökan!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84