Servicerådgivare till Motor Trend

Servicerådgivare till Motor Trend

Arbetsbeskrivning

Är du en person med ett stort intresse för bilar och hjärta för service och vill ingå i ett team med fokus på glädje och värme? Vill ha en varierande roll där ingen dag är den andra lik. Då kan detta vara den perfekta tjänsten för dig!

Om Företaget: 
Motor Trend AB grundades i Mariestad 1984 och är återförsäljare för Toyota och Lexus.  2020 omsatte vi 773 milj och är idag ca 150 medarbetare fördelat på åtta orter; Mariestad, Skara, Lidköping, Karlstad, Arvika, Skene, Kungsbacka och Halmstad. Toyota är världens största biltillverkare, med återkommande toppbetyg på kvalitet och säkerhet.

Enligt Motor Trends filosofi är vi ständigt på en resa. Både som individer och som företag behöver vi förändring och utveckling för att må bra och vara delaktiga i den föränderliga värld vi lever i. Vi vill hjälpa dig att växa som människa och vi räknar med att du ska vilja bidra till företagets utveckling. Det är en viktig del av vår kultur. En annan del som är lika viktig handlar om att utveckla varandra. Med olika erfarenhet i bagaget och med stor respekt för våra medarbetares tankar och idéer lär vi av varandra. Det är på det viset som vi hela tiden blir lite bättre och vårt mål är att vi ska vara dem bästa återförsäljaren på vår ort.

I din roll: 
Som servicerådgivare hos Motor Trend i Skene får du jobba med Toyota, ett av världens starkaste varumärken, i en organisation som präglas av värderingar som respekt, team-work och strävan efter ständig förbättring. Här kommer du få en varierande arbetsvardag, där ingen dag är den andra lik, där du tillsammans med dina kollegor som består av servicerådgivare, tekniker och även säljare, som ni tillsammans ser till att lösa kundernas ärenden och ge den service som kunden förväntar sig.

Du kommer att dagligen ge service på bästa sätt till dina kunder både via telefon men främst personligen över disk. Att vara en viktig mellanhand mellan kunden och dina kollegor ute i verkstaden är en stor del i din roll.  

Du kommer att arbeta med: 
- Koordinera och boka in servicearbeten/ reparationsbesök till teknikerna 
- Reservdelshantering
- Vägleda och ta fram lösningsförslag till kunderna 
- Upprätta prisförslag 
- Lättare försäljning över disk av tillbehör och reservdelar till kund
 
Som person: 
 Är du självständig med god samarbetsvilja och du är effektiv och noggrann i ditt arbete. Det är viktigt att du tar initiativ och har ett strukturerat och flexibelt arbetssätt där verksamhetens gemensamma mål är i fokus. Då du dagligen möter kunder inser du vikten av god service och har god förmåga att bemöta olika kunder på bästa sätt. 

Det är viktigt att du som person gillar att arbeta i en miljö där det händer mycket, där dina arbetsuppgifter kan växlas om snabbt och att du flexibelt kan prioritera dina uppgifter. Här kommer du få ingå i ett team och bolag där du som person får vara med och påverka och komma med idéer, som tas emot på ett positivt sätt. 

Kvalifikationer B-körkort
Tidigare erfarenhet av att jobbat inom service/kundmottagning i fordonsbranschen
Tekniskt intresserad
Svenska obehindrat i tal och skrift
Relevant utbildning inom fordonsbranschen är ett plus i kanten 


Låter det intressant eller känner du någon som passar för rollen? Sök direkt, urval sker löpande!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Martin Gustafsson

Platschef Mats Karlsson Franzén
054-24 01 01
Försäljningschef Martin Johansson
054-24 01 16
Verkstadschef Lisa Svensson
0300-32 06 22

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Motor Trend AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2021
  • Ansök senast: 26 november 2021

Besöksadress

Lantmannagatan 2
None

Postadress

None
KUNGSBACKA, 43442

Liknande jobb


28 november 2024