OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en driven och kundorienterad servicerådgivare med tekniskt sinne att komplettera kundservice-frontlinjen i Luleå med. Gillar du fartfyllda dagar och har erfarenhet och passion för att ge det bästa kundbemötandet? Då kan detta vara ett spännande jobb för dig!
Om tjänsten
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att sälja och produktionsplanera verkstadstimmar samt vara en rådgivande funktion för våra kunder att tillsammans hitta en skräddarsydd lösning. Dator och telefon är dina främsta arbetsverktyg och du trivs med att jobba i högt tempo samt har uthålligheten som krävs för att hantera många samtidiga arbetsuppgifter.
Vem är du?
Vi söker dig som delar våra värderingar där kunden är i fokus, laganda, ärlighet och personligt engagemang. Vi ser dessa ledord som en viktig kompass för hur vi ska vara och på vilket sätt vi uppnår de mål som finns för vår verksamhet. Vårt mål är att kunderna skall vara utomordentligt nöjda efter ett besök hos oss.
För att passa i rollen som Servicerådgivare är du serviceinriktad, alltid med kunden i fokus. Du har ett sinne för ordning och reda och klarar av att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och prioriterar dem i rätt ordning. Vi är mycket måna om vårt kundbemötande och du är där en mycket viktig del i kundresan med stort ansvar för att få nöjda kunder.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett intresse av kundkontakt och gillar att möta nya människor. Du har god digital kompetens och lätt att ta till dig nya system och teknik.
Det är inte krav men meriterande om du har erfarenhet av kundkontakt gärna i kombination med ett genuint bilintresse och erfarenhet från bilbranschen. Oavsett kommer du att få en gedigen introduktion och stöttning av kompetenta kollegor som hjälper dig att växa i rollen samt att du kommer att få kontinuerlig utbildning bland annat genom våra generalagenter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
Start: enligt överenskommelse.
För frågor gällande tjänsten kontakta Fredrik Persson på tel.nr: 0920-242201.
Sista ansökningsdag är 11/9. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Norrlands Bil koncernen har ca 340 medarbetare fördelade på sju norrländska orter. Från Skellefteå som sydligaste ort till Kiruna i norr. Koncernen består av fyra bolag med verksamhet inom personbil, tunga fordon, fastighet/administration samt finans. I vår värdegrund trycker vi på kunden i fokus, laganda, ärlighet och personligt engagemang. Vi ser dessa ledord som en viktig kompass för hur vi ska vara och på vilket sätt vi uppnår de mål som finns för vår verksamhet. Vårt mål är att kunderna skall vara utomordentligt nöjda efter ett besök hos oss. Läs mer om oss __ här :www.norrlandsbil.se
Tre föregångare som slagit ihop sina styrkor. Norrlands Bil är summan av tre parallella framgångshistorier. Skellefteå Bil startade i Skellefteå 1944, Müllers i Luleå 1946 och Bil-City i Kiruna 1961. I vår gemensamma berättelse hittar vi några av milstolparna i utvecklingen av personbilen. I samma takt som Volkswagengruppen utvecklades till ett flertal världsledande bilmärken, växte de båda familjeföretagen till föregångare i Västerbotten och Norrbotten
Idag är vi totalt ca 340 medarbetare i de tre bolagen Norrlands Bil Sverige AB (personbilar), Norrlands Bil Tunga Fordon AB (lastbilar) samt Service AB (fastighet & ekonomi). Vi finns fördelade på sju orter i från Skellefteå i söder till Kiruna i norr.
Då bilbranschen utvecklas i rask takt innebär det att vi också måste utveckla människorna bakom tekniken, och vara mån om den viktigaste resurs vi har- våra medarbetare! Att arbeta på Norrlands Bil ska kännetecknas av arbetsglädje och goda möjligheter till vidareutbildning, dels inom de olika bilmärkena och Scania men även för övriga tjänster internt. Våra generalagenter från Scania-och Volkswagenkoncernen erbjuder och samordnar utbildningar så vi säkerställer att vi följer med i utvecklingen. Vill du vara med på resan?