OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill Du vara vårt ansikte utåt? Du får representera ett av världens starkaste varumärken där stolta och krävande kunder är din vardag.
Vi söker nu en ny medarbetare till vår verkstad i Eskilstuna där vi kännetecknas av en nära och stark relation med våra kunder.
Arbetsuppgifter
Som servicerådgivare är din uppgift att sälja och marknadsföra verkstadens tjänsteutbud. Du ska maximera utnyttjandet av verkstadskapaciteten och ge bästa möjliga service till både externa och interna kunder då man bokar in fordon för tillsyn, service och/eller reparation.
Du förväntas lösa problem och avvikelser med kunden i fokus och även ta proaktiva kontakter, som t.ex. att ringa kunder och erbjuda kampanjer som ska utföras. Du säkerställer att kundens behov och förväntningar uppfylls i hela processen från kundförfrågan till utförande, fakturering och uppföljning.
I arbetsuppgifterna ingår även att lämna kostnadsförslag, kontrollera kundens kreditvärdighet och administrera såväl fakturor som reservdelar. Eskilstuna är en relativt liten anläggning där det är viktigt att alla hjälps åt. Huvudsaklig arbetsuppgifter i denna roll kommer vara först och främst fokus på att boka in jobb och planera verkstaden. Dock förväntas du även kunna och vilja täcka upp för dina kollegor och kunna kliva in i andra roller.
Din profil
Du har lägst gymnasieutbildning, besitter god teknisk kompetens och tidigare erfarenhet från administrativt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet från fordons- eller åkeri/transportbranschen. Har du goda kunskaper i verkstads- och reservdelshantering är det mycket meriterande.
Du är serviceinriktad och känner dig bekväm med att vara spindeln i nätet, du är affärsmässig med verbal förmåga, öppen attityd och har ett respektfyllt bemötande. Du vet även att din positiva inställning kan lösa knepiga situationer när man sätter kunden i fokus. Du trivs i ett högt tempo och värdesätter samarbetet med dina arbetskamrater.
Ordning och reda är självklarhet för dig eftersom du är van vid att leverera med kvalitet. Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse. Om du har kännedom/erfarenhet av AutoMaster, Cabas samt Scanias Multi-system är det meriterande.
Du talar och skriver obehindrat svenska, samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. B-behörighet är ett krav, har du även C, D och E är det meriterande.
Vi erbjuder
Trivsam arbetsmiljö och ett team av kompetenta och trevliga arbetskamrater som hjälper dig att växa med uppgifterna. En personlig utvecklingsplan med såväl praktiska som teoretiska utvecklingssteg samt möjlighet till vidareutveckling inom Scaniaorganisationen.
Tjänsten är en ersättning för en medarbetare som har slutat på Scania.
Ytterligare information
Välkommen att kontakta Andreas Princis, Service Manager, mobil: +46 (0)73 633 68 05
Ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betygskopior. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden. Sista ansökningsdag är den 26 maj.
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2022 registrerade Scania Sverige 2 462 tunga fordon till en marknadsandel på 40,6%, därtill registrerade Scania Sverige 239 Scaniabussar.