OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för fordon och femstjärnig service lika mycket som oss? Är du redo att ta en återförsäljares viktigaste roll där dina kunskaper är med och bidrar till något större?
Här är möjligheten för dig som vill vara i en roll och en bransch med en spännande utveckling. Du blir ansiktet utåt för återförsäljaren och du representerar företaget med ditt trevliga bemötande och din kunskap.
Vi söker nu en ny medarbetare till vår anläggning i Gävle. Du kommer att ingå i ett drivet och kompetent serviceteam där bl.a. servicerådgivning och reservdelsförsäljning ingår.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Servicerådgivare/skadereglerare får du en nyckelroll i relationen mellan våra kunder och verkstaden. Du har du ett brett och varierande arbete med stort ansvar och många kontaktytor. Våra kunder är det viktigaste för oss, därför ser vi denna roll som central i vår organisation. Det är viktigt att allt kundbemötande utförs på ett vänligt, professionellt, serviceinriktat och hjälpsamt sätt.
Att fokusera på kunden, förstå och omvandla deras behov till värdeskapande lösningar samt att upprätthålla en positiv märkesimage är också viktiga aspekter i rollen. Är du serviceinriktad och kan se och utveckla nya affärsmöjligheter? Du får i denna roll möjligheten att bidra till identifiering av potentiella kunder och skapa försäljningsmöjligheter där Scania kan ge värde till kunden och vara lönsamma.
I skaderegleringsrollen stöttar du våra tekniker med instruktioner och anvisningar, vägleder vid felsökning och val av rätt reparationsmetod samt kvalitetssäkrar utfört arbete innan kunden hämtar sitt fordon. Du har en viktig roll i att granska reparationskalkyler och vid tillfällen då det inte är lönsamt att reparera fordonet ansvara för all dokumentation kring detta. Vi har ramar och regelverk att efterleva, som tillsammans med ett logiskt resonemang och ett sunt förnuft blir avgörande i vissa bedömningar.
Som en medlem av serviceteamet är du delaktig i verkstadens administration och arbetar kontinuerligt med att upprätthålla goda relationer med interna och externa kunder.
Din profil
Du har lägst en gymnasieutbildning med inriktning fordon/teknik. Du har tidigare erfarenhet från fordonsbranschen och gärna att du har arbetet som skadereparatör, lackerare eller mekaniker tidigare. Har du arbetsledarutbildning är det meriterande. Du besitter även god teknisk kompetens med kunskaper om fordonsreparationer.
För tjänsten krävs att du har IT-kunskaper och kunskaper i reservdels- och verkstadssystem då arbetet i många moment kräver god systemförståelse. Vi arbetar med t.ex. AutoMaster, Multi, och Cabas.
Du trivs med många kontakter och att hantera en mängd ärenden, du kan snabbt rycka in och hjälpa dina kollegor med tekniska problem. Du bidrar med gott humör och hög arbetsmoral. Du är driven, kommunikativ och besitter god förmåga att skapa och upprätthålla relationer. Du är duktig på att planera och organisera. Som person är du serviceinriktad och ordningsam.
Som en del av vårt team är du flexibel och som trivs med utmaningen att lösa såväl snabba som mer komplexa ärenden åt våra kunder tillsammans med dina kollegor. Du behärskar svenska både i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. B- och C-behörighet är ett krav, har du även CE och D-behörighet är det meriterande.
Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas, då vi ständigt utmanar våra processer.
Vi kan ge dig
Trivsam arbetsmiljö med duktiga och trevliga kollegor inom reservdelar, verkstad samt försäljning, vilka hjälper dig att växa med uppgiften. Mycket goda möjligheter till vidareutbildning och egen utveckling inom Scania. Arbetet sker dagtid på schemalagd tid. Tjänsten är på heltid.
För mer information
Kontakta gärna Pär Fahlen, Servicechef på par.fahlen@scania.com och +46107066513
Ansökan
Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev och andra relevanta intyg/betyg. Intervjuer och urval kommer att ske löpande och sista ansökningsdag är den 8 mars 2024. En bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst.
Vi ser fram emot din ansökan!
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2022 registrerade Scania Sverige 2 462 tunga fordon till en marknadsandel på 40,6%, därtill registrerade Scania Sverige 239 Scaniabussar.