Servicerådgivare till väletablerad bilfirma i Hörby

Arbetsbeskrivning

JKS Sverige är ett bemannings- och rekryteringsföretag som ingår i JKS och är representerade i Danmark, Norge och Sverige. JKS har arbetat med att erbjuda våra kunder dynamiska och flexibla bemanningslösningar sedan 1995. JKS är Danmarks största bemanningsföretag och har dagligen 2 800 medarbetare i uppdrag.

Till vår kund, som är en väletablerad bilfirma i Hörby, söker vi
en driven och strukturerad servicerådgivare för längre uppdrag.

ARBETSUPPGIFTER: 
Som servicerådgivare säkerställer du att kunderna får ett bra
bemötande och en förstklassig service i samband med service och
reparation av deras bil. Du tar emot kunderna på plats eller per
telefon och mail för tidsbokning och har en rågivande roll gentemot
kunderna. Du gör en bedömning av kundens behov samt beräknar tid
och offererar pris för arbetet samt säkerställer att reservdelar
och material för arbetet finns eller beställs. I samråd med
arbetsledare i verkstaden planerar och fördelar du arbetet på
teknikerna. Tempot är ofta högt och förutsättningarna kan fort
ändras, vilket innebär att planering och prioritering ofta behöver
korrigeras. 

I det dagliga arbetet har du en nära dialog och ett tätt samarbete
med verkstaden, där du fungerar som länken mellan kund och verkstad
när bilen är inlämnad. Du håller kunden uppdaterad om eventuella
förändringar avseende arbete, pris och tid och säkerställer att
kunden är informerad och nöjd. Administrativt sköter du hela
processen från registrering av arbetsorder till fakturering och
arbetar i flera parallella system.    

KOMPETENS, ERFARENHET OCH PERSONLIGA EGENSKAPER:
Trivs du i en roll med mycket ansvar och ett högt tempo, där du får
ge service, hantera kundkontakter, planera och koordinera så kommer
du att trivas som servicerådgivare. Tjänsten kräver att du är en
skarp administratör och koordinator och vi ser gärna att du har ett
par års erfarenhet av liknande arbete. Telefonvana och erfarenhet av
service och kundkontakter är en förutsättning för tjänsten. Har
du erfarenhet inom bilbranschen och/eller fordonsteknisk utbildning
är det meriterande, men personlig lämplighet, driv och engagemang
väger tyngre. 

Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och stresstålig. Du
är flexibel och lösningsfokuserad och gör alltid ditt yttersta för
att tillgodose kundens behov och skapa en god relation. Rollen kräver
att du är har förmågan att samarbeta, ställa krav och fatta snabba
beslut samt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Goda
datorkunskaper är ett krav och du har lätt för att sätta dig in i
nya system och program.

VI ERBJUDER DIG: 
Möjligheten att arbeta på JKS Sverige i ett spännande uppdrag hos
vår kund. Ambitionen är ett långsiktigt samarbetet och för rätt
person kan det finnas möjlighet till en anställning hos kunden. JKS
har kollektivavtal och följer de regler och avtal som finns på
arbetsmarknaden, så att du som konsult kan känna dig trygg i din
anställning hos oss.    
ANSÖK:
Låter Sök gärna tjänsten redan idag, då vi gör löpande urval.
Registrera ditt CV på www.jksgroup.se och sök tjänsten via
ansökningslänken. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att
kontakta konsultchef Frida Borg på telefonnummer: 0709-68 30 19.

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer informasjon

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Borg
+46 709-68 30 19
Elin Jonsson
0709-68 30 20
Elin Jonsson
+46 (0)40 12 12 25
Elin Jonsson
+46 (0)709 68 30 20
Rekryteringskonsult Elin Jonsson
040-121225 0709683020
Elin Jonsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JKS Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 9 september 2016

Besöksadress

Stationsplan 1 641 80 Katrineholm
None

Postadress

Stationsplan 1
0483, 16867

Liknande jobb


Aftermarket Specialist

Aftermarket Specialist

12 december 2024

Reservdelsansvarig till Geomek

Reservdelsansvarig till Geomek

3 december 2024