OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ta nästa steg i karriären som servicerådgivare hos Engströms Bil! Har du tekniskt intresse och en vilja att leverera högklassig service till våra kunder? Vill du bli en del av ett företag i förändringsfas där du kommer spela en viktig roll på vår resa? Perfekt – då kanske Engströms Bil är din nya arbetsgivare! På Engströms Bil möts framtidsanda och kvalitét i en härlig kombination – nu behöver vi dig för att vidareutveckla vår verksamhet!
Arbetsuppgifter
Som servicerådgivare ansvarar du för att kunden får professionell personlig service från första kontakten till sista körda milen. Vi ser oss lite som fordonsägarens bästa vän som gör det tryggt, roligt och enkelt längs vägen. Arbetet innebär att du har daglig kontakt med våra kunder, hjälper dem med allt från tekniska råd, bokar tider för service och reparationer och upprättar kostnadskalkyler. I rollen ingår även att ha telefonkontakt med våra kunder, hantera garantifrågor och fakturering. Vi vill också att du är med och bidrar till att utveckla våra rutiner för att nå bästa kundnöjdhet och effektivitet.
Du kommer arbeta i ett aktivt team som skapar glädje och delaktighet! Hos oss kommer du kontinuerligt utbildas och vidareutvecklas i din roll med några av marknadens främsta varumärken.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet som servicerådgivare eller har haft ett jobb med dagliga kundkontakter. Du har en god förståelse för bilar, dess system och funktioner, vidare har du en god datavana och lätt för att sätta dig in nya tekniska system. Vi ser att du brinner för service och har förmågan att organisera det dagliga arbetet efter verksamheten och kundernas behov. Ytterligare krav för tjänsten är att du innehar B-körkort och har goda administrativa färdigheter. Det är meriterande om du har kunskaper i Cabas, Automaster, Elsa och Etka.
Din person
Som person har du en stark drivkraft och trivs i en rörlig miljö med varierande arbetsuppgifter och högt tempo. Du kan hantera kundrelationer och uppskattar att möta nya människor varje dag. Du har en mycket god känsla för service och är beredd att göra det lilla extra för att göra våra kunder nöjda. För att fungera i rollen behöver du vara strukturerad och noggrann samtidigt som du ser till helheten och samarbetet i teamet. Du är öppen och har lätt för att kommunicera på ett tydligt sätt. Rätt person för uppdraget har vår värdegrund i ryggmärgen. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang.
Övrig information
Tjänsten är på heltid.
Vill du veta mer om tjänsten kan du ringa vår Servicechef Marcus Jansson på tel. 0492-490020, mail: marcus.jansson@engstromsbil.se
Ansökningar behandlas löpande, skicka därför in din ansökan redan idag, dock senast den 18 juli 2021.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Engströms Bil har för sitt förhållningssätt till etik tilldelats en R-licens. Detta handlar inte om värdegrundsarbete med enbart fina ord utan ett aktivt och gediget arbete där etiken får en central plats i organisationen.
R-licens är en etisk kvalitets- märkning som identifierar företag vilka har ett etiskt förhållningssätt. Företag som aktivt vill arbeta med och uppmärksamma etiken inom sin organisation.
Krav
Några års erfarenhet som servicerådgivare eller erfarenhet från ett jobb med dagliga kundkontakter
God förståelse för bilar, dess system och funktioner
Goda data- och systemkunskaper
B-körkort
Meriterande
Kunskaper i Cabas, Automaster, Elsa, Etka och Odis
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Andersson
072-251 84 94
Hasse Ejenstam
070-642 26 20
Daniel Andersson
+46722518494
Conny Ekholm
070-647 14 50