OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hedin Bil-koncernen består av flera dotterbolag till Hedin Group. Genom våra dotterbolag bedriver vi försäljning och eftermarknad för motorbranschen. Vi brukar säga att vi har något för alla. Men egentligen är det ju bara en sak som är viktig: Vi har något för varje unik kund.
Att arbeta på Hedin Bil medför att vara en del av en tillväxtresa som vi vill att du ska vara med på. Du ska känna att du har inflytande att påverka både din egen och våra kunders möjligheter till framfart. Hedin Bil ska vara ett företag som ser dig och din potential att utvecklas och det ska självklart vara kul att arbeta med oss!
Om rollen
På Hedin Bil Trollhättan säljer och reparerar vi Mercedes-Benz personbilar och transportbilar, vi har även en skadeverkstad där vi reparerar flertalet bilmärken. Som Servicerådgivare/Teamleader hos oss på Hedin Bil Trollhättan kommer du få arbeta med Mercedes-Benz och ditt primära uppdrag är att få våra kunder känna sig väl bemötta i samband med sitt verkstadsbesök. Du har all kontakt med verkstadens kunder och är ansiktet utåt. Våra kunder kommer du i kontakt med både via butiken men även via telefon och mail. Du erbjuder kunderna rådgivning och upprättar kostnadsförslag för reparationer och servicearbeten. Under reparationstillfället håller du kontinuerlig kontakt med kunden under hela processen, säkerställer att korrekt arbete blir utfört och att kunden är införstådd med eventuella kostnader och arbetsutföranden.
Du ansvara dessutom för att optimera verkstadens drift och produktivitet genom att det är du som bokar in verkstadsjobb och planerar hur dessa ska fördelas bland teknikerna. Förutom arbetsuppgifterna som servicerådgivare har du ansvar för att utveckla och driva personbilsverkstaden mot nya höjder tillsammans med verkstadschefen.äljare/teamleader.
Din profil
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet inom service och försäljningsinriktade arbetsuppgifter, där du visat prov på god social förmåga och leverans gentemot kund. Meritande är om du har dokumenterad erfarenhet som servicesäljare/rådgivare inom bilbranschen. Du bör behärska svenska och engelska i tal och skrift. Vidare är det ett krav att du har god dator- och telefonvana.
Vi tror att du har en god känsla för service och har inställningen att hitta de bästa lösningarna för dina kunder. Vi förutsätter att du är mål- och resultatinriktad och har ett högt driv. Viktigast är att du har ett brinnande intresse för att göra affärer och att du arbetar utefter Hedin Bils vision – att bli branschens ledande bilföretag med de bästa produkterna och den bästa servicen.
Vi erbjuder
Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort och expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av våra värderingar trygghet, trovärdighet och tillgänglighet. Sysselsättningsgraden är heltid och tjänsten innebär 6 månadeers proanställning. Vi arbetar med både fast samt prestationsbaserad lön. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottssemester, extra föräldralön och ett friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer om oss på vår hemsida www.hedinbil.se.
Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23