OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KONE är ledande i Sverige inom branschen för hissar, rulltrappor och automatiska dörrar och har flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine! Nu har du möjligheten att i en roll som Servicesäljare bli en del av ett härligt gäng kollegor i Göteborg. Tycker du att det är kul med business och att arbeta med varierande arbetsuppgifter? Då är du den vi söker!
OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker för KONEs räkning en Servicesäljare. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter där såväl den kommunikativa förmågan och strukturen är A och O. Det är av stor vikt att du värderar relationer och resultat såväl som att du är engagerad i de arbetsuppgifter du tar dig. Vi tror starkt på att du har erfarenhet av- och är självgående i sälj- och kunddelen. Detta för att dels kunna identifiera och agera på leads som kan leda till nya affärer, ansvara för befintliga kunder och underhålla kontraktsarbetet med dessa samt genomföra uppföljningsmöten och omförhandla avtal.
KONE ligger i framkant när det gäller digitalisering, och har flertalet nya ideér på gång, därför har du möjligheten att vara med på en spännande digitaliseringsresa. Därtill, för rätt person, finns det goda utvecklingsmöjligheter inom organisationen i form av avancemang i olika roller. Här är det ditt driv som avgör.
Inledningsvis är denna tjänst ett vikariat på 1 år med start i augusti/september. Möjligheterna till en förlängning finns, för rätt person, förutsatt att samarbetet mellan konsult, KONE och Academic Work fungerar väl.
Du erbjuds
- Foten in på ett ledande bolag som ligger i framkant gällande digitalisering
- Möjligheten att växa och forma rollen utefter dina egna förutsättningar
- En plats i ett ambitiöst och heterogent team som har kul tillsammans
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ansvara för befintliga kunder och underhålla kontraktsarbetet med dessa
* Administrera avtal och följa upp detta arbete kontinuerligt
* Genomföra uppföljningsmöten med kunden samt omförhandla avtal
* Arbeta proaktivt och agera på leads för att sälja in nya avtal
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av försäljning av liknande slag tidigare
- Är van vid att arbeta administrativt
- Har en god system- och datavana - du kommer arbeta i Salesforce
- Har B-körkort
- Är obehindrad i både svenska och engelska i tal och skrift - detta då det krävs i arbetet
Det är meriterande om du har
- Arbetat med teknisk försäljning eller kommer från en teknisk bakgrund
- Har erfarenhet av att arbeta i CRM-systemet Salesforce
- Har en eftergymnasial utbildning inom sälj eller motsvarande
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Nätverkande
- Resultatorienterad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231