OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hedin Bil-koncernen består av flera dotterbolag till Hedin Group. Genom våra dotterbolag bedriver vi försäljning och eftermarknad för motorbranschen. Vi brukar säga att vi har något för alla. Men egentligen är det ju bara en sak som är viktig: Vi har något för varje unik kund.
Att arbeta på Hedin Bil medför att vara en del av en tillväxtresa som vi vill att du ska vara med på. Du ska känna att du har inflytande att påverka både din egen och våra kunders möjligheter till framfart. Hedin Bil ska vara ett företag som ser dig och din potential att utvecklas och det ska självklart vara kul att arbeta med oss!
Om rollen
Rollen innebär att du agerar som servicesäljare där du hanterar kundbokningar gällande service och reparation på vår verkstad för transportbilar och lastbilar. Du håller kontakt med verkstadens kunder både via telefon och över disk, vilket ställer krav på att kontinuerligt arbeta med att upprätthålla goda relationer. Framför allt handlar den största uppgiften om att optimera verkstadens drift och produktivitet och därtill ansvara för att utfört arbete håller tidsramar och kvalitét.
Det krävs att du är serviceinriktad och aktivt lyssnar på kundens behov samt kan hantera eventuellt uppkomna klagomål och reklamationer. En viktig del är att ständigt arbeta för att alla krav i auktorisationsbestämmelserna uppfylls. Du kommer att arbeta med det välkända varumärket Mercedes-Benz vilket förpliktigar service och kvalitet av högsta klass. Arbetstiderna är förlagda på dagtid måndag - fredag.
Rollen innefattar även ansvar för fakturering vilket innebär att du fakturerar avdelningens arbete, gör skadeberäkningar, lämnar förslag på åtgärder och priskalkyler samt offerter till kund och försäkringsbolag.
På vår anläggning arbetar idag 31 medarbetare fördelat på försäljning och servicemarknad. Vi är ett sammansvetsat gäng som värdesätter gott samarbete och högt i tak.
Din profil
Vi ser gärna att du har erfarenhet från fordonsbranchen. Framför allt vet du vad som krävs för att klara dagens krav på bra service. Som person är du en flexibel lagspelare med god teknisk kompetens. Du är trygg med utmaningen att kunna lösa såväl snabba som mer komplexa ärenden. Vidare kan du hantera ett högt tempo samt att du kan vara självgående i din arbetsroll. Din personlighet värderas högt, då arbetet innebär att vara företagets ansikte utåt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service och att du har inställningen att alltid se lösningar.
Datorvana och B-körkort är ett krav. Erfarenhet från arbete som Servicesäljare/Kundmottagare inom fordonsbranchen är meriterande, personbilar, transportbilar eller lastbilar.
Vi erbjuder
Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort och expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av våra värderingar trygghet, trovärdighet och tillgänglighet. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottssemester, extra föräldralön och ett friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer om oss på vår hemsida www.hedinbil.se.
Anställningen är på heltid med sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23