Servicesäljare/Kundmottagare

Arbetsbeskrivning

Hedin Bil-koncernen består av flera dotterbolag till Hedin Group. Genom våra dotterbolag bedriver vi försäljning och eftermarknad för motorbranschen. Vi brukar säga att vi har något för alla. Men egentligen är det ju bara en sak som är viktig: Vi har något för varje unik kund.
Att arbeta på Hedin Bil medför att vara en del av en tillväxtresa som vi vill att du ska vara med på. Du ska känna att du har inflytande att påverka både din egen och våra kunders möjligheter till framfart. Hedin Bil ska vara ett företag som ser dig och din potential att utvecklas och det ska självklart vara kul att arbeta med oss!
Om rollen
Som Servicesäljare hos oss på Hedin Bil är ditt primära uppdrag att få våra kunder att känna sig väl bemötta i samband med sitt verkstadsbesök. Du har all kontakt med verkstadens kunder och är ansiktet utåt. Våra kunder kommer du i kontakt med både via butiken men även via telefon. Du erbjuder kunderna rådgivning och upprättar kostnadsförslag för reparationer och servicearbeten, samt stöttar upp på reservdelssidan. Under reparationstillfället håller du kontinuerlig kontakt med kunden under hela processen, säkerställer att korrekt arbete blir utfört och att kunden är införstådd med eventuella kostnader och arbetsutföranden. 
Du ansvarar dessutom för att optimera verkstaden drift och produktivitet genom att det är du som bokar in verkstadsjobb och planerar hur dessa ska fördelas bland mekanikerna.
I arbetet igång bland annat: 
• Svara på inkommande samtal  
• Upprätta kostnadsförslag och boka in verkstadsbesök 
• Ge servicerådgivning över disk och telefon i tekniska frågor 
• Vara behjälplig vid reklamationer 
• Hantera fakturering och kortbetalningar 
• Bevaka att mottagna fordon blir klara under överenskommen tid 
Din profil
Vi behöver en Servicesäljare som har kunskap/stort intresse om bilar. Vi ser gärna att du har erfarenhet från service och försäljningsinriktade yrken där du visat prov på god social förmåga och leverans gentemot kund. Dokumenterad erfarenhet som Servicesäljare/rådgivare från bilbranschen anses som meriterande. Ett krav är vana att arbeta med telefon och dator som arbetsredskap.

Din personlighet värderas också högt då arbetet innebär att vara företagets ansikte utåt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service och att du har inställningen att alltid se lösningar.
B-körkort är ett krav och du måste behärska det svenska språket i både tal och skrift.

Vi erbjuder
Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort och expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av våra värderingar trygghet, trovärdighet och tillgänglighet. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottssemester, extra föräldralön och ett friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer om oss på vår hemsida www.hedinbil.se.
Anställningen är en tills vidare på heltid med sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 12 juli 2022
  • Ansök senast: 15 augusti 2022

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


Kundmottagare

Kundmottagare

27 november 2024

Garantihandläggare

27 november 2024

Kundmottagare

Kundmottagare

27 november 2024

26 november 2024